מחר בצהריים תיערך ההגרלה שתקבע את היריבות של מכבי ת"א לקראת העונה הקרובה ביורוליג. הצהובים, בשל חוסר ההעפלה לשלבים הגבוהים ביותר, שובצו בדרג השני מתוך שישה.

בדרג הראשון ניצבות אלפות היורוליג ריאל מדריד וסגניתה אולימפיאקוס פיראוס, כשאליהן נלוות ברצלונה וצסק"א מוסקבה.

יחד עם מכבי ת"א בדרג השני מצויות גם שתי קבוצות מטורקיה: אנאדולו אפס ופנרבחצ'ה-אולקר. גם פנתנייאקוס מדורגת בקבוצת הדירוג השנייה.

בדרג השלישי, שובצו לא מעט קבוצות בכירות, בהן אלופת היורוקאפ, חימקי מוסקבה, בה משחק אקס מכבי ת"א טייריס רייס, לוקומטיב קובאן ושתי ספרדיות: קאחה לבוראל ומלאגה.

בדרג הבא מצויות באמברג, שאחד משחקניה, טרבור אמבאקווה כבר הוחתם במדי הצהובים, וכן את ז'אלגיריס קובנה, הכוכב האדום בלגרד וארמני מילאנו.

בדרך החמישי נמצאות באיירן מינכון, צדביטה מזאגרב ושתי טורקיות: קרשיאקה ודרושפאקה, ובדרג השישי והאחרון, שתי נציגות לצרפת: לימוז' ושטרסבורג, ססארי האיטלקית וזיילונה גורה הפולנית.

הצהובים מקוים לקבל הגרלה נוחה יחסית, ולשם כך יעדיפו לקבל מהדרג הראשון את אוליפיאקוס, ומדרגים נמוכים יותר – את הנציגות החלשות יותר מכל מדינות אירופה. עם זאת גם בית קשה מאוד בא בחשבון, והוא יכול לכלול את צסק"א, שתמיד היוותה בעיה לתל אביב או את האלופה ממדריד.

ובעוד ביורוליג עוסקים בהגרלות, בפיב"א מתקדמים בתוכניתם להקים ליגה מתחרה ליורוליג. מקורות המקורבים לנושא מגלים כי מכבי ת"א היא אחת הקבוצות שתזכה לכרטיס חופשי לליגה החדשה, כפי שקרה לה ביורוליג.

באירופה מדווחים כי הפיתוי המרכזי שתציע פיב"א יהיה כלכלי, וייתן תמריץ משמעותי לקבוצות המשחקות כיום ביורוליג.

נכון לעכשיו, בהנהלת מכבי ת"א אין שום כוונה או תכנון לערוק מהיורוליג, אבל אם תגיע הצעה שקשה לסרב לה, עלולים ראשי הקבוצה לשקול צעד כזה, במיוחד אם קבוצות אחרות מאירופה ינהגו באופן דומה.