סליחות בכותל המערבי
סליחות בכותל המערבילשכת רב הכותל

השגריר הפלסטיני לצ'ילה עימאד נביל ג'דע טוען כי העם היהודי "אינו קיים", כלשונו.

דבריו השערורייתיים של השגריר נאמרו במהלך 'ועידה למען השלום בפלסטין' לפני כחודשיים בסנטיאגו, בירת צ'ילה, נחשפו השבוע בכלי התקשורת המקומיים ועוררו סערה רבה בקרב הקהילה היהודית המקומית.

לדבריו, הכל החל כ'מזימה של קבוצה של אינטלקטואלים ויועצים פיננסיים, רובם אירופים לא יהודים'. אלו, לדבריו, החליטו ליצור את התנועה הציונית בתואנה אחת: יצירת בית לאומי לעם היהודי. אולם, האמת היא שמטרתם היא הגנה על תכניתם לשלוט על העולם כולו".

בדבריו ציטט השגריר מתוך "הפרוטוקולים של זקני ציון", שלטענתו "נחשפו על יד לנין אחרי ניצחון המהפכה הבולשביקית ברוסיה", ופורסמו על ידי "המכון לחקר מדיניות ואנטישמיות", המבוסס בניו יורק.

במהלך הרצאתו הוסיף ואמר כי "בספר הזה הם פירטו את התכניות להפעיל מניפולציות על כל המנגנוניים הפיננסיים, הכלכליים והתעשייתיים בעולם כולו".

עם זאת, הבהיר השגריר כי "בנוגע לשנאה נגד העם היהודי, אנחנו כפלסטינים לא שונאים. מעבר לכך, אנחנו לא מכירים בקיום של העם היהודי, אין עם יהודי. אין זה הניתוח האישי שלי. דת אינה יכולה להיות עם".

השגריר הפלסטיני ציטט בדבריו את ספרו של פרופ' שלמה זנד מאוניברסיטת תל אביב, "מתי ואיך הומצא העם היהודי".

השגריר ג'דע, נולד במחנה פליטים בלבנון להורים פלסטינים. בעשרות השנים האחרונות הוא כיהן בשורת תפקידים דיפלומטיים מטעמה של הרשות הפלסטינית במדינות אמריקה הלטינית והאיים הקריביים.