בנימין נתניהו
בנימין נתניהואלכס קולומויסקי, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אחר הצהריים לראשונה לפרשיית שני הישראלים המוחזקים בעזה שהותרה הבוקר (חמישי) לפרסום.

"אנו פועלים להשבתם של שני הישראלים שחצו את הגדר לעזה. אנו רואים בחמאס האחראי לשלומם. מיניתי נציג מטעמי לתאם את כלל הפעילות בנושא ואת הקשר עם המשפחות", ציין נתניהו.

נתניהו הוסיף, כי "אתמול שוחחתי עם הוריו ואחיו של אברהם מנגיסטו, אמרתי להם שמרגע היוודע המקרה איננו חוסכים מאמצים להשיבו לישראל. קבענו להיפגש בקרוב".

ראש הממשלה הוסיף פנייה לקהילה הבינלאומית, "אני מצפה מהקהילה הבינלאומית שמבטאת את דאגתה למצב ההומניטרי בעזה, לצאת בקריאה ברורה לשחרור האזרחים ולדאוג להשבתם של האזרחים".

גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אשר שב בצהריים מביקור עבודה באיטליה, התייחס עם נחיתתו בנתב"ג לנושא הישראלים המוחזקים בעזה.

יעלון ציין כי "שני אזרחים ישראלים נמצאים ברצועת עזה בידי חמאס. מדינת ישראל משקיעה מאמצים רבים להשיבם לחיק משפחתם. אנו רואים בחמאס אחראי לגורלם ודורשים את החזרתם".

"נפגשתי עם משפחתו של אברה מנגיסטו, עדכנתי אותה בפעולותינו וחיזקתי את ידיה. אנו נמצאים גם בקשר עם משפחתו של הישראלי הנוסף המוחזק ברצועה ומעדכנים אותה בהתפתחויות", הוסיף יעלון.

הבוקר הותר לפרסום כי חמאס בעזה מחזיק בשני אזרחים ישראלים שחצו את הגבול מרצונם לרצועת עזה. אחד מהם, אברהם מנגיסטו, תושב אשקלון כבן 28, יצא מבית אמו בעיר לפני כ-10 חודשים והחל לצעוד לאורך חוף הים לכיוון דרום.

כשהגיע לגבול עם רצועת עזה עקף את המכשול הצבאי ונכנס לשטח שבשליטת חמאס. האיש ככל הנראה לוקה בנפשו וגם קודם לכן היו מקרים שבהם נעדר מביתו כמה ימים. חמאס מחזיק גם בבדואי אזרח ישראל ששמו נאסר לפרסום. במערכת הביטחון אומרים כי הוא חצה את הגבול לרצועה כמה פעמים בעבר.

מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, מסר כי לפי המידע שבידי מערכת הביטחון, מנגיסטו מוחזק בידי חמאס. לדבריו, ישראל פנתה לגורמים בין-לאומיים ואזוריים לברר את מצבו ולשחררו לאלתר.

ראש הממשלה מינה מטעמו את ליאור לוטן, ראש יחידת השבויים והנעדרים, לעמוד בראש הצוות המטפל בסוגיה וכי קיים מערך תמיכה במשפחה הכולל קצינה המלווה אותם. צו איסור הפרסום ניתן לבקשת המשפחה וכי בני המשפחה ביקרו באוגדת עזה שם שמעו את התחקיר על אופן חציית הגבול וקיבלו את התיק שאברהם השאיר אחריו.