מטען חבלה. אילוסטרציה.
מטען חבלה. אילוסטרציה.דוברות המשטרה

במה שמתחיל להיראות כתופעה חדשה החלו פורעים ערבים ליידות מטעני חבלה לתוך מתחם קבר רחל. על האירועים האחרונים סיפר ביומן ערוץ 7 א', מאנשי מתחם הקבר.

"המתחם של קבר רחל קרוב לאזור עוין ולכן תמיד יש התפרעויות וזריקות אבנים באזור וניסיונות לקיים הפגנות ליד החומות. ברוך ה' לוחמי מג"ב שנמצאים באזור יודעים להתמודד באופן חזק ויעיל", הוא מספר על השגרה שהייתה מוכרת עד כה.

אך אל מסכת יידויי האבנים וההפגנות הצטרף בעת האחרונה נוהג חדש שאינו זוכה לתשומת לב תקשורתית, ככל הנראה מכיוון שעד כה לא היו בו נפגעים בנפש, אולם קשה להפחית מחומרתה של הסכנה. "בזמן האחרון התחילו ליפול מטענים. זה חידוש", הוא אומר ומבהיר כי "הפלת המטענים" שעליה הוא מדבר נעשית בעזרת מעין רוגטקות שבמתכונת ממוזערת יותר היו משמשות ליידוי אבנים, אך במתכונת ה"משופרת" משמשות ליידוי מטענים אל תוככי מתחם הקבר תוך שהם מדלגים על גבי חומת הבטון שסביב המתחם.

א' מציין כי הפורעים מבצעים את יידוי המטענים ממרחק של כמאה מטרים מהחומה ובוחרים בנקודה שבה החומה מעט נמוכה, זו הנקודה בה יוצאים תלמידי הישיבה שבמקום להתאוורר, המקום המשמש גם לחנייה עבור כלי הרכב של מבקרי הקבר.

האירוע האחרון מסוג זה התרחש בלילה שבין שלישי לרביעי השבוע. השעה הייתה 23:05 כאשר נשמע פיצוץ גדול. א' מספר כי ישב בסמוך לישיבה כששמע את הפיצוץ ומיד נזעקו הוא וחבריו לרוץ אל מקום הפגיעה אך מהר מאוד התקבלה ההוראה לחזור אל מקום מחסה מחשש למטענים נוספים.

האירוע האחרון מתרחש ימים אחדים לפני אירוע דומה קודם שאירע בשבת האחרונה, גם אז יודה מטען אל תוך מתחם הקבר. גם באירוע זה לא היו נפגעים אם כי רסיס של המטען עף אל דלת המגורים של בחורי הישיבה ושרט אותה עמוקות. התלמידים שהיו באותה שעה בשיעור לא נפגעו.

בדבריו מדגיש א' את פעילותם הנחושה והתקיפה של לוחמי מג"ב המוצבים במקום כפעילות שמונעת בשגרה היומיומית לא מעט מתקפות וניסיונות פיגוע כלפי אנשי המקום והמבקרים בו. כעת הוא מקווה ומאמין שהכוחות יידעו לתת מענה גם לתופעה החדשה והמסוכנת הזו עוד לפני שיהיו ממנה נפגעים בגוף או למעלה מכך.