אילן מנגיסטו
אילן מנגיסטוצילום: יוני קמפינסקי

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) קורא (שישי) להפסיק את הלינץ' הציבורי, כלשונו, נגד אל''מ במיל' ליאור לוטן, נציג ראש הממשלה לענייני שבויים ונעדרים.

אמש נחשף בערוץ 10 כי לוטן ניסה לשכנע את משפחתו של אברה מנגיסטו שלא לחשוף את הפרשה בטענה שמהלך שכזה עלול לפגוע בניסיונות להחזירו הביתה. רבים במערכת הפוליטית דורשים את התפטרותו של לוטן בעקבות הדברים.

"כולנו טועים. כל הזמן", כתב בנט בדף הפייסבוק שלו. ''האופנה החדשה שנהיתה במדינת ישראל שבה עוברים מאדם אחד לשני ומשסים בו את הזאבים התקשורתיים – חייבת להיפסק. בן אדם – יש לו מאזן של דברים טובים ורעים, מוצלחים ופחות מוצלחים שעשה בחייו''.

לדברי בנט, במאזן של ליאור לוטן קשה להתחרות. ''הוא גיבור ישראל, עטור צל"ש בפעולה בה נפצע קשה על מנת לנסות לשחרר שבוי צה״ל מידי מחבלים. הוא שירת ביחידה והשתתף בפעולות לשחרור נחשון וקסמן וחטיפת דיראני ורבות אחרות. 

שר החינוך העיד כי לוטן מלווה במסירות אין קץ את משפחתו של עמנואל מורנו הי"ד, מאז נפילתו. "ברגישות, באהבה ובטוב-לב. וכך גם עם משפחות נוספות''. 

"הוא הקדיש את חייו למען בטחון ישראל - למעננו", הוסיף בנט, ''ליאור טעה והתנצל – וזה קורה. כוונתו היתה טובה: לצמצם חשיפה תקשורתית אשר מעלה מייד את מחיר דרישות החמאס. הלינץ' הציבורי הוא לא טעות. הוא מכוון, והוא חייב להיפסק כאן ועכשיו''.