אשת החינוך שרה אליאש, לשעבר ראש אולפנת להב''ה, מתייחסת בערוץ 7 לדבריה של יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים תא"ל רחלי טבת ויזל שחשפה בכנס ארגון רבני צהר כי בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בגיוס נשים דתיות לצה"ל.

"כשבציבור שלנו הגיוס לצה"ל הופך לערך אצל הבנים, זה היה צפוי שהוא יהפוך לערך גם אצל הבנות", מסבירה אליאש.

לדבריה קשה להסתמך עוד על האיסור שהוציאה בזמנו הרבנות הראשית נגד גיוס הבנות, שהרי היו תקופות שהרבנות אסרה גם את השירות הלאומי.

לכן סבורה אליאש כי הפתרון היחיד לסוגיה הוא באמצעות הסברה על חשיבות השירות הלאומי, וכן על ידי אזהרה מבעיות הצניעות הרבות שיש בשירות ביחידות מעורבות. "זה גיל של הורמונים, אתה רואה את החיילים והחיילות במחסומים, זאת עובדה. ואני לא מדברת כאן על בנות אליטיסטיות שיודעות לאן הן הולכות לשרת והן יודעות שהן תלכנה עם חצאית".

אליאש קוראת לגורמים הרלוונטיים בצה''ל להפסיק לקדש את ערך הפמיניזם, כלשונה. "רז שגיא בספרו שם דגש על הנזקים שנגרמים לצה"ל ולבנות הלוחמות. צה"ל לא צריך בנות בשייטת".

לדבריה החמ"ד חייב להיערך בהתאם, "נכון שיש היום מדרשות ומכינות קדם צבאיות לבנות, ובת שהחליטה להתגייס אשלח אותה להתחזק. אבל ההסברה והחינוך צריכים לבוא מוקדם יותר, להסביר לבנות מדוע כל כך חשוב ללכת לשירות הלאומי".