Kerry and Zarif before a meeting in Geneva
Kerry and Zarif before a meeting in GenevaReuters

בכירים ישראלים תודרכו בסוף השבוע על ידי צוות אמריקני בהתפתחויות במשא ומתן בין איראן והמעצמות, כך מגלה בכיר במערכת המדינית לערוץ 7.

לדברי הבכיר בראש הצוות הישראלי ששמע את התדרוך עמד היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, ומי שעמדה בראש צוות העדכון, היא הנציגה האמריקנית בשיחות, וונדי שרמן. שיחת העדכון האחרונה בין הצדדים היתה לפני שבועות אחדים.

בעדכון הובהר שלפי שעה עדיין קיימים פערים משמעותיים בין הצדדים, אבל יש נכונות גדולה, בעיקר מצד המערב, להתפשר, כדי להגיע להסכם עד ליום שני, המועד החדש שנקבע לסוף השיחות, ולא להאריך שוב את המגעים.

הבכיר ציין כי דווקא הובעה אופטימיות באשר למגעים, ולא הוזכרו דבריו של הנשיא, מסוף השבוע, לפיהם הסיכויים להשגת הסדר קבוע נמוכים מ-50 אחוזים.

במערכת המדינית מעריכים שהסיכויים שלא ייחתם הסכם עם איראן נמוכים, וכבר החלו בהיערכות לביקורו של ראש הממשלה, אותו מתכוון הנשיא אובאמה להזמין מיד לאחר שייחתמו השיחות.

בממשל האמריקני מקווים שלוח הזמנים יאפשר להזמין את נתניהו באמצע חודש אוגוסט, אז גם אמור לשהות בוושינגטון שר הביטחון משה יעלון, לביקור שתוכנן ללא קשר, לפני זמן רב.

במצב כזה, מעבר לפגישה בארבע עיניים עם נתניהו, יבקש הנשיא האמריקני לקיים פגישה גם עם שר ההגנה האמריקני, ראש הממשלה הישראלי ושר הביטחון, במטרה לנסות ולסכם את חבילת הפיצוי שתינתן לישראל, ולהציגה לקונגרס, בטרם יצביע על ההסכם עם איראן.