ילדים חרדים
ילדים חרדיםצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

גני הילדים במערכות החינוך החרדי יזכו לסייעת שנייה במימון ממשלתי כפי שמקבלים בכל גני הילדים, וזאת במסגרת התכנית הכללית עליה החליט שר החינוך נפתלי בנט שהודיע כי מתוך כוונה לחזק את הגיל הרך, הממשלה תממן סייעת שנייה לכל גני הילדים בישראל. 

במכתב ששיגר בימים אלו חיים ביבס ראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי, כותב ביבס אל ראשי הרשויות המקומיות כי הושגה הסכמה בנושא מימון הסייעת השנייה, כאשר הדבר מחולק לפי מצבן הכלכלי של הרשויות. רשויות מקומיות ברמת סוציו אקונומי 1-5 יזכו במאה אחוז מימון ממשלתי, ורשויות מקומיות ברמת סוציו אקונומי 6-10 יזכו בשמונים אחוזי מימון ממשלתי, וכאמור הדבר יחול לא רק על גני הילדים בחינוך הממלכתי, אלא גם על מערכת החינוך החרדית.  

בתוך כך, מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, נעתרה לבקשתו של ח"כ גפני והמשרד האריך את האפשרות של הרשויות המקומיות להגיש בקשות למימון הקייטנות במערכות החינוך החרדי, לאחר שרשויות רבות לא הספיקו להגיש את הבקשות במסגרת ה"קול קורא" הקודם שפורסם אשר היה לזמן קצר מאד. 

כזכור, ח"כ גפני דאג להשוות את המצב של מערכת החינוך החרדית למערכות החינוך בישראל בהן הילדים זכו למימון ממשלתי לקייטנות, וגם במערכת החינוך החרדית ימומנו הקייטנות שווה בשווה לשאר מערכות החינוך בישראל, וכאמור, הרשויות שלא הספיקו להירשם עדיין, יוכלו להירשם עד היום.