פלאש מוב בכיכר ממילא
פלאש מוב בכיכר ממילאצילום: מרדכי יורבצקי

ממלא מקום ראש עירית ירושלים יוסף דייטש יצא הבוקר (ב') במתקפה חריפה נגד "מרתון ספינינג וזומבה" הצפוי להתקיים בשלושת הימים הקרובים בטיילת ממילא אל מול חומות העיר העתיקה.

לדברי דייטש, הנציגים החרדים במועצת העיר, כמו גם ציבור שולחיהם, "מאות אלפי היהודים הנאמנים לה' ולתורתו המתגוררים בירושלים ובעולם כולו, דורשים מראש העיר שיורה על ביטולה המוחלט של התכנית באופן מיידי".

לדבריו, "מדובר במיזם שגורם לפגיעה כפולה ומכופלת בקדושתה של העיר. הן עצם המופעים הכוללים שירה וריקודים, כשדווקא בימי בין המצרים, בערב ראש חודש אב, כאשר העולם היהודי כולו מתעטף באבל כבד על שריפת המקדש ועל חרבן בית אלוקינו, מבקש ראש העיר להביא אל מתחת לחומותיה של ירושלים העתיקה מופעי ריקוד ושמחה.

דייטש הוסיף כי "אני לא מדבר על חוסר הרגישות כלפי הציבור שומר המצוות השומר על דיני האבלות, אלא בעיקר על עצם הניתוק של החלקים האחרים של הציבור, כולל גורמים בכירים בעירייה, מכל המושג הזה של ימי בין המצרים''.

"על כל אלו נוסף פשע גדול בפני עצמו", טוען מ''מ ראש העיר, ''עצם קיום של מופעי שחץ ופריצות ברחובה של עיר הוא מעשה שלא יעשה. בשם הסובלנות והליברליות מתבצע כאן מעשה של פגיעה קשה וחמורה הן בציבור שומרי המצוות והן בעצם קדושתה של ירושלים''.

בדבריו התייחס לפעולותיו של ניר ברקת לעודד את התיירות בעיר. "אפשר וצריך לעודד את התיירות לירושלים באלפי דרכים אחרות, טובות וכשרות, מבלי לפגוע בציבור תושבי העיר שאותו אמור ראש העיר לשרת. התפקיד של העירייה ושל העומד בראשה הוא בראש ובראשונה לשרת את תושבי העיר, אלו שמשלמים ארנונה ושזכאים לקבל שירות מהעירייה.

''התיירים והמבקרים באים אחריהם בסדר החשיבות. על אחת כמה וכמה כשמדובר בעיר הקודש והמקדש, העיר שעיני ישראל נשואות אליה כבר אלפי שנים, המקום שאליו מפנים הכל את פניהם בתפילתם.

"העובדה שהמיזם הזה מתפרס על פני הדרכים המובילות אל הכותל המערבי היא לא פחות משערורייה. היהדות הנאמנה דורשת להפסיק את החרפה הזאת באופן מיידי, ויפה שעה אחת קודם", דברי דייטש.