איילת שקד
איילת שקדצילום: פלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה תקיים היום דיון סביב החוק למאבק בטרור, חוק שירחיב את סמכויות מערכת הביטחון במאבק מול גורמי הטרור.

החוק שפרטיו הוכנו על ידי המשנה ליועמ"ש, רז ניזרי, ותמציתו מובאת היום בעיתון 'ידיעות אחרונות' כולל למעלה ממאה סעיפים המחמירים את הענישה נגד תומכי ופעילי טרור. על אדם העומד בראש ארגון טרור ניתן יהיה להשית עונש של למעלה מ-25 שנות מאסר ולבכירי ארגון טרור 15 שנות מאסר.

בין סעיפי החוק החדש נכלל גם איסור מתן שירות טכני לגופי טרור. כך גם ניתן יהיה להעמיד לדין גופי לוויין המשמשים להעברות והלבנות כספים כדוגמת ארגוני צדקה למיניהם. החוק המדובר אוסר הפצת דברי שבח לארגוני טרור והבעת הזדהות עמו, כך גם יקבעו כעבירות חברויות פאסיביות בארגון טרור.

החוק החדש מונע את האפשרות לקצוב את מאסרו של מי שנידון למאסר עולם בטרם ריצה 15 שנות מאסר. בכך יימנע שחרורם של מחבלים בעסקאות כדוגמת העסקה לשחרור שליט.

העיתון מצטט מדבריו של עו"ד ניזרי בסקירה שהעביר לחברי הוועדה, שם אמר כי "הצעת החוק נועדה לתת כלים מיוחדים לגורמי הביטחון והתביעה, כדי להתמודד עם הטרור המודרני במופעיו השונים. חלק מהסעיפים מוסדר היום בחוקים שונים, בהוראות שעה ובפקודות שונות. חשבנו שנכון לכלול את הכל תחת הוראת חוק מודרנית אחת. במקביל אנו מציעים לבטל 78 תקנות מתקנות ההגנה לשעת חירום. חלקן עדיין לא בשלה העת לבטלן, כגון התקנות בעניין הצנזורה".

כאמור, ועדת השרים לחקיקה, בראשות שרת המשפטים איילת שקד, תדון היום בהליכי החקיקה של החוק כאשר היעד הוא השלמת הליכי החקיקה עד סוף שנה זו. החוק המדובר יחליף את תקנות ההגנה לשעת חירום, התקנות המופעלות בישראל מתקופת המנדט הבריטי.