נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון, שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיעו היום (שני) כי החל מהקיץ הקרוב - הסייעות הרפואיות יועברו למודל העסקה בכל 12 חודשי השנה, כפי שמקובל בכל המשק הישראלי. 

יודגש כי בעקבות מודל העסקה החדש, הסייעות הרפואיות יעמדו לצד הילדים גם בקייטנות ובפעילויות הקיץ האחרות. בכך יתוקן העוול שנגרם לסייעות ולילדים במשך שנים רבות, בהן הועסקו הסייעות רק עשרה חודשים בשנה.

על פי נתוני משרד החינוך, בישראל ישנם כ- 2,200 תלמידים בחינוך הרגיל הזקוקים לסייעת רפואית. סייעות רפואיות מתלוות לתלמידים הזקוקים להשגחה בשל סכנת חיים או נדרשים לקבל במהלך יום הלימודים טיפולים רפואיים פולשניים.

עד כה הסייעות הועסקו רק במהלך שנת הלימודים (1.9 – 30.6) ומכאן שבחופשת הקיץ התלמידים הזקוקים לסייעת רפואית נותרו ללא מענה הולם, דבר שהעמיד בסכנה את בריאותם.

שר החינוך בנט אמר כי "בזכות הרחבת העסקתן של הסייעות הרפואיות יוכלו כל ילד וילדה הזקוקים לטיפול רפואי לקבל סיוע מלא בזמן פעילות הקיץ. מדובר בבשורה ל-2,000 הסייעות הרפואיות ובצעד נוסף בדרך להפיכתה של מערכת החינוך שלנו לטובה יותר. זהו מהלך המבטא שוב את עומק שיתוף הפעולה המצוין עם משרד האוצר, השלטון המקומי וההסתדרות החדשה". 

שר האוצר כחלון אמר כי "הדאגה לילדים ולסייעות הרפואיות הביאה את משרד האוצר להבטיח כי העסקתן תימשך גם בחודשי הקיץ. בכך אנו מספקים מענה מוסרי, ערכי וצודק לילדים בעלי צרכים רפואיים ולסייעות. נמשיך לפעול לשיפור המרקם החברתי בישראל ורווחתו של האדם העובד".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן הדגיש כי לכל אדם עובד מגיעות מלוא הזכויות במשך כל ימות השנה וכך יש לפעול ולעשות עם כלל העובדים במדינה. ''עלינו כחברה לחזק את האדם העובד תוך מתן והכרת כבוד אנושי''.