ידעי. שנתיים מאסר מתוכם 7 בפועל
ידעי. שנתיים מאסר מתוכם 7 בפועלפלאש 90

עונש חסר תקדים בתולדות הספורט הישראלי. פסיקה חסרת תקדים נקבעה היום (שני) בבית משפט השלום בחיפה, על ידי השופט ערן קוטון. השופט קוטון פסק כי אוהד הפועל תל אביב, אלרואי ידעי, המכונה "פואד", נמצא אשם בתקיפתו של שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי במהלך משחק הדרבי בעונה שעברה.

עוד פסק השופט קוטון כי ידעי אשם ב"פריצה לשדה המשחק, התפרעות במקום ציבורי, תקיפה שגורמת לחבלה של ממש ושימוש בכח בכדי למנוע מעצר". על כל העבירות הללו, פסק השופט קוטון כי ידעי יצטרך לשהות 14 חודשים מאחורי סורגים, בנוסף ל-11 חודשים של מאסר על תנאי, פיצוי המאבטח שתקף במהלך המשחק בסך של 600 שקלים וכן יהיה עליו להתרחק קילומטר מכל אירוע ספורט, למשך שלוש שנים.

כזכור, במהלך משחק הדרבי הטעון בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב במסגרת ליגת העל שבכדורגל, פרץ אל כר הדשא ידעי כשהוא תחת השפעת אלכוהול. ידעי ניגש לקשר מכבי תל אביב ערן זהבי, מי שהיה לסמל של הפועל תל אביב וחצה את הכביש ליריבה השנואה מכבי, והחל לתקוף אותו. 

זהבי לא נישאר אדיש והתגונן עד ששחקני שתי הקבוצות ומאבטחים השתלטו על התוקף ידעי. אירוע זה גרם לפיצוץ משחק הדרבי בין השתיים לאחר ששופט המשחק שלף כרטיס אדום לעברו של זהבי ואוהדי הצהובים פרצו גם הם אל כר הדשא בכדי לתקוף את אוהדי היריבה האדומים.

למעשה, פסיקה זו של בית משפט השלום היא חסרת תקדים בעיקר בשל העונש שהוטל על הנאשם ידעי, עונש שאפשר היה להטיל על ידעי רק לאחר חקיקת החוק שמאפשר החמרת ענישה בעבירות של תקיפה באירועי ספורט. 

את חוק זה יזם והגה יו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ יואל רזבוזוב מיש עתיד. חבר הכנסת רזבוזוב אמר לאחר פסק הדין היום: "בית המשפט עשה צדק עם הספורט הישראלי. רק על ידי ענישה קשה, נוכל להרתיע את החוליגנים. הקביעה ההיסטורית הזו של בית המשפט היא ניצחון של כולנו".

עוד אמר חבר הכנסת רזבוזוב כי "אסור ששוב מערכת המשפט תקל ראש בהשלכות השליליות שגורם עבריין שתוקף ספורטאי, לעיניי מצלמות הטלוויזיה, בשידור חי ובפני אלפים ביציעים. סבלנו מהם מספיק. הגיע הזמן להחזיר את המשפחות, הנשים והילדים למגרשים, והגיע הזמן שנקבל את הספורט הטוב והיפה שלנו בחזרה".