שרי הליכוד: נדע לעמוד מול ראש הממשלה

השר זאב אלקין מכחיש היום (שלישי) בשיחה עם ערוץ 7, את הודאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול כי אין בכוונתו להרחיב את ההתיישבות היהודית ביהודה ושמרון.

"לא שמענו אתמול שיש הקפאה ביהודה ושומרון כי זה לא נכון", אמר אלקין במהלך ביקור בשומרון, "כמי שהיה חבר כנסת כשבאמת הייתה החלטה רישמית של הקפאה שמאד נאבקנו בה, אני יודע לראות את ההבדל, בונים היום בהרבה מאד מקומות ביהודה ושומרון. 

אין היום מספיק תכניות, אנחנו נאבקנו ונמשיך להיאבק גם בתוך הממשלה, כדי שיהיו יותר תכניות, אבל כל מי שאומר שיש היום הקפאה כנראה לא רואה את המספרים, ולא רואה את הבנייה". מאוחר יותר הודה אלקין כי קיימת הקפאה בנוגע לתכניות חדשות ביו"ש וכי כל בנייה היום בשטח שייכת לתכניות שאושרו לפני שנים ארוכות.

חמישה משרי הליכוד הגיעו היום לביקור בשומרון על רקע הקפאת הבנייה ה''שקטה'' ביהודה ושומרון ומניעת אישורי בנייה מצד ראש הממשלה נתניהו.

השרים ביקרו באיתמר והזכירו סמוך לבית משפחת פוגל כי הישובים קיימים עשרות שנים ביניהם איתמר ורחלים והוקמו בהחלטת ממשלה. התושבים סיפרו לשרים כי הם לא יכולים לבנות מעונות וגנים, לקבל משכנתאות ולעיתים גם לא להתחבר לרשת החשמל.

אלקין התייחס למצב בו ארגוני שמאל מכתיבים לממשלה מדיניות דרך עתירות לבג"צ, "לפעמים צריך לברך את ארגוני השמאל שבאו לקלל ויצאו מברכים, כי בסופו של דבר חלק מתכניות הבנייה התקדמו בגלל אותם עתירות, אבל כמובן אנחנו כמערכת ממשלתית והכנסת, צריכים להיאבק באותם הארגונים".

אני חוקקתי שני חוקים בעניין, אחד חייב את הארגונים לחשוף את המימון שקיבלו ממדינות זרות, וחןק אחר שנאבק בקמפיינים של חרמות, והיום הם מפחדים כי הם עלולים לקבל קנסות כבדים. אנחנו נמשיך במאבק הזה כי זה לא יעלה על הדעת שדווקא מתוכנו יצאו ארגונים שיפעלו נגד מדינת ישראל".

ראש מועצת שומרון בפועל, יוסי דגן, אמר לשרים כי ''כשראש הממשלה מונע מאיתנו לבנות הוא פוגע בערכים הציוניים של מדינת ישראל, הוא פוגע בביטחון ובכלכלה. וגם פוגע בהמשך קיום הממשלה כי אנחנו לא נוכל לאורך זמן לקיים ממשלה לאומית שבפועל מקפיאה את הבנייה ביהודה ושומרון". 

שר הרווחה ח"כ חיים כץ הבטיח כי ''נעשה הכל כדי שהבנייה תימשך ואם צריך לזעזע - נזעזע, אם צריך להתייצב מול, נתייצב מול. שר המדע ח"כ דני דנון אמר כי ''יש לנו עמוד שדרה, אנחנו יודעים לעמוד מול ראש הממשלה".