בית המשפט העליון קבע היום (ד') כי תנועת "אם תרצו" אינה בעלת סממנים פאשיסטיים כפי שטען בית המשפט המחוזי בירושלים בשנת 2013.

בית המשפט המחוזי דחה אז את רוב טענותיה של "אם תרצו" בתביעת הדיבה שהוגשה נגד שמונה מקימי קבוצת פייסבוק בשם "אם תרצו תנועה פאשיסטית, אז יש". השופט קבע כי לתנועה יש קווי דמיון לפאשיזם.

כאמור, היום החליטו שופטי העליון מני מזוז, ענת ברון ויצחק עמית, כי פסיקת בית המשפט המחוזי משנת 2013 בטלה וכי אין מקום לקיים בין כותלי בית המשפט ויכוח אידיאולוגי. בית המשפט העליון קבע כי תנועת "אם תרצו" תתרום לעמותה כלשהי שפועלת למען החברה סכום של כ-50 אלף שקלים.

מתן פלג, מנכ"ל תנועת "אם תרצו", אמר כי "האמת יצאה לאור עם החלטתו של בית המשפט העליון שטיהר את שמנו. נמשיך להיאבק למען חיזוק ערכי הציונות בחברה הישראלית. בנוסף, אין עוררין על כך שההחלטה הצילה גם את יוקרתו של בית המשפט המחוזי אשר נפגע אנושות מפסק הדין האווילי שפסק קודם לכן השופט יעקובי".

ד״ר רונן שובל, מייסד תנועת "אם תרצו" ויו"ר התנועה בזמן התביעה בשנת 2013 מסר: ״ימים רבים חיכנו ליום הזה - ההחלטה של בית המשפט העליון לבטל את החלטה השגויה של בית המשפט המחוזי היא עשיית צדק״, אמר שובל והוסיף, ״יותר משהשם הטוב של אם תרצו נשמר, בית המשפט העליון הציל את השם הטוב של התנועה הציונית לדורותיה''.