לקלף את הקליפות
לקלף את הקליפותצילום: ארגון גשר

ועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), קיימה אתמול (שלישי) ישיבה מיוחדת בנושא "יום האחדות" לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו, אייל יפרח, גיל-עד שער, ונפתלי פרנקל, אשר התקיים לראשונה השנה ביום חטיפתם.

בישיבה השתתפו גם ראש מועצת התלמידים הארצית אליאב בטיטו, מנכ"ל ארגון גשר אילן גאל-דור, ח"כ מירב בן ארי, ח"כ ענת ברקו, ח"כ לשעבר שולי מועלם והוריהם של הנערים.

במהלך הישיבה דנו הנוכחים בהטמעת ערכי יום האחדות הראשון שהתקיים לפני כחודש, וכן בהפיכת יום זה ליום ממלכתי ורשמי בלוח השנה של מערכת החינוך. בנוסף דנו הנוכחים בהרחבת שיתופי פעולה של ''יום האחדות'' עם גורמים נוספים.

בתום הדיון, הוועדה החליטה להמליץ כי מערכת החינוך תציין בלוח השנה את "יום האחדות". כל מוסדות החינוך לסוגיהם יקדישו יום זה לפעולות שונות לאחדות בין כל חלקי העם.

כמו כן הוחלט שהוועדה תפנה לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, כדי לציין את "יום האחדות" גם במוסדות התרבות והספורט. בנוסף הוועדה תפנה לוועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, בבקשה לציין את "יום האחדות" כיום לאומי בלוח השנה, וליזום שינוי בחקיקה לשם כך, במידת הצורך.

בת גלים שער, אמו של גיל-עד הי"ד אמרה בדיון כי, "בשנה שעברה נחשפנו כולנו לשיאים של רוע, אך, גם לשיאים של טוב ואחדות מרוממי נפש. לצד הכאב, האחדות חיזקה גם ברמה האישית וגם ברמה הלאומית. אחדות זו הוכיחה, שאם מקלפים את הקליפות ואת חילוקי הדעות, שיכולים להמשיך ולהתקיים, יש גם מקום לשיתוף ולאחדות, ויש צורך לעשות זאת במשך כל השנה".

אילן גאל-דור, מנכ"ל ארגון "גשר", הסביר כי ''נוכחנו לדעת שלמרות כל השסעים והפערים הקיימים בחברה הישראלית העם צמא להידברות בין חלקי העם, ולכן יש צורך ביום האחדות שיאגד תחתיו את כל הפעילות בנושא''. גאל-דור הוסיף "אנחנו מקווים שיום זה יהפוך ל'מגדל-אור' של אחדות למשך כל השנה כולה".