המשפחה מגיבה: הראיות מוכיחות - זה לא היה שוד

בני משפחתו של החקלאי דוד בר קפרא הי"ד קיימו אחר הצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים סמוך לבית משפט השלום בראשון לציון, במהלכה הבהירו כי הם אינם מקבלים את הטענה שרצח אביהם היה שוד שהסתבך.

בתו של בר קפרא פתחה בדברי תודה לכוחות הביטחון על לכידת הרוצחים, "אנחנו רוצים בראש ובראשונה להודות לכוחות הביטחון, למשטרה ולשב"כ שעשו את העבודה שלהם נאמנה". 

עם זאת הדגישה הבת, כי "אנחנו כמשפחה רואים את הרצח של אבא שלי כרצח לאומני לכל דבר. אני יכולה להגיד בוודאות שלא גנבו מאבא שלי דבר. היה לו את הרכב לידו, את מפתחות הרכב, היה לו כסף רב בכיס, הכו אותו נמרצות עד מצב של מוות בכל חלקי גופו, ולכן אנחנו לא מקבלים את הטענה שמדובר ברצח פלילי".

בנו של דוד בר קפרא הוסיף, "החקירה כולה התבססה על הטענה של החשודים שלפיה מדובר בשוד שהסתבך. הטענה הזו, כפי שאחותי אמרה, לא עומדת במבחן הראיות בשטח. כל הראיות מעידות הפוך מטענת המשטרה".

בצהריים הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו בחודש שעבר שני ערבים תושבי הכפר בית לקיא, שבגזרת בנימין, בחשד לרציחתו של דוד בר קפרא הי"ד בשדות המושב פדיה.

בחקירתם הודו השניים ברצח דוד בר קפרא. מהשב"כ נמסר כי בתום פעילות מודיעינית מהירה נעצרו השניים: מג'אהד עלי מחמוד דאר עאצי ועלאא חרבי עבד אלפתאח עאצי, בני 21.

השניים מוכרים כמחבלי טרור עממי, שהיו מעורבים ביידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל בכפרם, בית לקיא. למג'אהד עאצי היכרות עם בר קפרא אשר בשדותיו עבד בעבר ללא היתר.

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי מסרו השניים, כי מטרתם הייתה לאיים על המנוח ולשדוד ממנו כסף.