אוהדי בית"ר. טרוריסטים?
אוהדי בית"ר. טרוריסטים?צילום: פלאש 90

כאילו לא מספיקה האווירה הרותחת בין שני מחנות האוהדים של בית"ר ירושלים ושרלואה הבלגית, רגע לפני המשחק הערב בבלגיה, בה יתמודדו השתיים ראש בראש במשחק הראשון ביניהן במסגרת סיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית, בעיתונות הבלגית מגבירים את הרוחות הסוערות.

בידיעה שנכתבה היום באחד מהעיתונים שבמדינה, נכתב כי אוהדי בית"ר ירושלים הם האחראים למותו של מוחמד אבו חדיר. בידיעה נכתב כי אוהדי בית"ר הם "טרוריסטים, חוליגניים וגזעניים", דברים אשר עוררו את חמת זעמם של האוהדים שהגיעו מישראל אל בלגיה.

כאמור, עוד לפני פרסום דברים אלה, הרוחות בין שני מחנות האוהדים סוערות, כשאמש אף התרחשה קטטה אלימה בין שני המחנות. היה זה בעקבות שירתם של האוהדים הישראלים שהרגיזה כמה מהאוהדים המקומיים, ואלה החלו לקרוא לעברם קריאות גזעניות ואנטישמיות והחלו לתקוף אותם באלימות.

אחד האוהדים סיפר "נפגשנו עם כמה חברים מחוץ לבית המלון והתחלנו לשיר שירי עידוד של הקבוצה. לאט לאט התקבצו עוד כמה אוהדים שלנו והצטרפו גם הם לשירה, ופתאום החלו להתקהל סביבנו אוהדים בלגים. הם החלו לקלל אותנו ולצעוק לעברנו, עד שאחד מהם ניגש והחל את תקרית האלימות שבסיומה נפצע אחד מהחברים באורח קל". 

המשטרה המקומית שהגיעה למקום עצרה את הקטטה וזו הוציאה הודעה כי האוהדים הבלגים הם האשמים בקטטה האלימה. 

בעמותת האוהדים של המועדון הצהוב שחור אמרו על רקע האירועים האלימים וחימום הרוחות מצידה של התקשורת הבלגית כי ״בתקשורת הספורט הבלגית מדווחים על אוהדי בית״ר שהם חוליגנים וגזעניים, מדובר בהבלים והסתה פרועה המלבה את היצרים״. 

במשטרה המקומית לא לוקחים סיכונים כשהודיעו כי ילוו את הקבוצה ואת האוהדים בצירים המובילים לאצטדיון ובבתי המלון בהם הם שוהים, זאת בכדי למנוע התלקחות נוספת בין מחנות האוהדים.

ויש גם ספורט. בקבוצה הירושלמית מודעים לגודל האתגר כששרלואה קבוצה עדיפה על זו הבית"רית. את העונה שעברה סיימה שרלואה במקום החמישי בליגה הבלגית החזקה, והיא מהווה בית חם לשחקנים צרפתים רבים.

בעבר נפגשו כבר שתי הקבוצות, היה זה במסגרת שלב הבתים של גביע האינטרטוטו הישן בשנת 1995. שרלואה, במדיה שיחק אישטוון פישונט שעונה לאחר מכן עבר לבית"ר והיה לאהוב הקהל, ניצחה בתוצאה 1:0 את הירושלמים. כעת, הגיע הזמן להחזיר.

"ניצחון בבלגיה יהיה יותר מניצחון ספורטיבי", אומרים בבית"ר, "למעשה, הוא יהיה ניצחון ישראלי כנגד האנטישמיות בבלגיה".