יעל ואביגיל גרוס
יעל ואביגיל גרוסבאדיבות המשפחה

משפחת גרוס שאיבדה שתיים מבנותיה באסון ההדברה שאירע בירושלים לפני כשנה וחצי, תגיש תביעת מיליונים נגד שורה של גורמים שלטענת המשפחה התרשלו והובילו לפטירתן הטרגית של שתיים מבנותיה, כך נחשף הערב (חמישי) בערוץ 2.  

התביעה, שתעמוד על סך 11,600,000 שקלים, תוגש נגד המדביר, החברה המספקת את חומר ההדברה, המרפאה והרופא שטיפל בילדות ונגד מספר משרדי ממשלה שההתעסקות בחומר המסוכן שהוביל לאסון מצויה בתחומי אחריותם. 

לטענת פרקליט המשפחה, כל אחד מבין הגורמים הללו יכול היה למנוע את מותן הטרגי של אביגיל ויעל ז''ל. התביעה מייחסת לנתבעים רשלנות, לעתים רשלנות פושעת על ידי מקצת מהנתבעים.

פרקליט המשפחה טוען כי המדביר והחברה המייבאת את חומר ההדברה לישראל ידעו על הסכנה הטמונה בחומר ולא עשו דבר. כך גם המרפאה והרופא שטיפל בילדות, התרשלו בכך שלא ביצעו את הבדיקות האלמנטריות שנדרשו לבצע, ונשלחו לביתן ליטול משככי כאבים.

מיוחד ב"אנשים": ראיון עם ההורים מאסון ההדברה
‫מתוך ״אנשים״ באדיבות שידורי קשת וקסטינה תקשורת‬

אביגיל ויעל גרוס ז"ל נפטרו בשל הדברה שבוצעה בבית המשפחה לפני כשנה וחצי. השתיים הועברו לבית החולים במצב אנוש לאחר ששאפו את חומר ההדברה, ונפטרו בתוך מספר שעות. הן הובאו למנוחות בירושלים.

שני האחים, יצחק ומיכאל, אושפזו במצב קשה במחלקת חזה ולב בבית החולים שניידר לרפואת ילדים. בימי האשפוז הראשונים היה חשש ממשי לחייהם, אך לאחר כמה ימים הם התעוררו וחזרו לנשום בכוחות עצמם. כעבור כמה שבועות הם החלימו לחלוטין ושוחררו לביתם.