שכונת בית חנינא
שכונת בית חנינאצילום: קובי גדעון, פלאש 90

אלי גורדצר, תושב בית השבעה בשכונת בית חנינא שבצפון ירושלים, כבר לא זוכר 46 שנה, חודש רמדאן כל כך שקט.

"בניגוד לשנה שעברה הפעם הכול היה שקט, היה תיאום עם המשטרה, אפילו הפיצוצים בלילה נעלמו", סיפר בראיון לערוץ 7, "מאז רצח הנער מוחמד אבו חדיר יש כאן נוכחות משטרתית, אנחנו מתואמים כל הזמן גם בתפילות שבת, יש ליווי. היה כאן שקט, אף בקבוק תבערה לא נזרק. תודה למפקד התחנה אבי כהן והצוות שעורכים כאן פטרולים".

לדבריו אחרי 46 שנים בבית השבעה, נוצרו יחסי שכנות טובים, "הרמדאן היה תמיד תקופה של מתח, תמיד היו פיגועים והסתה לאומית ודתית, אבל עכשיו החודש עבר בשקט. בסך הכל יש שכנים שמתקשרים אלי לפני החגים לברך, גם אני מברך אותם. ביחסים של אחד על אחד בין שכנים הכל מצוין, הבעיה היא שיש כאן מאבק לאומי ודתי וכאן יש התנגשות".

גורדצר מציין כי גם הערבים נהנים מהנוכחות המשטרתית, "פעם היו נוסעים כאן נגד כיוון התנועה, היה מערב פרוע. מאז המקרה של אבו חדיר יש נוכחות משטרתית ויש ציות לחוקים".

לדבריו אין היום אפשרות לקלוט יהודים נוספים לשכונה, "אין לנו מספיק דירות, אנחנו מקווים שנקבל אישור להוסיף קומות. מה שאני יכול להגיד זה שהנוכחות שלנו בבית חנינא מביאה בטחון גם לערבים ויש כאן אפילו משפחה ערבית חילונית ששכרה דירה אצלנו".