השנאה גדולה מעקמת את שכלם

בסוף השבוע האחרון הגיע  הרב דוב ליאור, מראשי רבני הציונות הדתית, לבתי דריינוף בישוב בית אל זאת לאחר פגישת חירום עם ראש המועצה, שי אלון וראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד יחד עם רבנים נוספים.

במהלך הפגישה אמר הרב ליאור לערוץ 7, "מה שרבנים יכולים לעשות זה להביע את המחאה וגודל הצער וכמובן את דעת תורה שהיא האיסור לעקור בית מארץ ישראל. עלינו להסביר לציבור הרחב שכל מי שיש לו השפעה על נבחרי הציבור עליו למנוע את רוע הגזירה ולא להשלים עם הגזירה ולומר 'שזה משמים', אנחנו הרבנים לא מציעים הצעות חוק ואנחנו לא בקיאים בזה. אנחנו פועלים לפי דין תורה. המבנים שייכים להם? אין שחר לדברים".

ראש הממשלה הבטיח לבנות בהתיישבות, אלו היו רק הבטחות ? "היו רק הבטחות. הבטיחו אבל לא הבטיחו לקיים ואין זו דרכה של תורה ובמיוחד מנהיגי ציבור חייבים לעמוד מאחורי דבריהם מאחר והדבר פוגע באימון הציבור בנציגי הציבור".

הרב רואה בממשלה הזאת ממשלת ימין, "אני לא רואה הבדל בין הממשלה הזאת לבין הממשלה הקודמת. אני לא אומר שזאת לא ממשלת ימין אבל זה לא מה שציפינו".

ראש הממשלה אומר כי הוא רוצה לבנות ביהודה ושומרון אבל יש לחץ בינלאומי? "יש לחץ בינלאומי על עצם קיומנו ויש לחץ בינלאומי גם על אירן. ראש הממשלה והשרים צריכים לדעת ששיבת עם ישראל היא ליישב ולהחיל ריבונות על כל מרחבי ארץ ישראל. אנחנו לא תלויים בגויים אלא לעשות מה שנכון לנו.

בכוחה של מדינת ישראל לעמוד מול הלחצים, יאמר לשבחו של נתניהו שהוא עומד מול כל הלחצים של מדינות אירופה ורואים את האנטישמיות ובכל זאת נתניהו עומד בלחצים. אני לא אומר שזה קל אבל אם הולכים בדרך האמת שזה שייך לעם ישראל אז גם אנשים ישרים באומות העולם יכולים להבין את זה. אלא השנאה גדולה מעקמת את שכלם ואנחנו צריכים לעמוד בתוקף".

"אנחנו בעזרת השם נבוא עוד מספר חודשים לכאן, לבתי דריינוף לחנוכת הבית ונשמח עם כולם" .