לשכות הגיוס התמלאו היום (ראשון) שוב, במתגייסים חדשים ובני משפחותיהם, לרגל גיוס מחזור יולי 2015.

לצד ההתרגשות ה"רגילה" והדמעות, שמחו כולם על כך ששירותם הצבאי של הגברים קוצר ויימשך 32 חודשים במקום 36 עד היום. קיצור השירות יצא לפועל במסגרת חוק הגיוס החדש שאושר בכנסת הקודמת, בהובלת מפלגת יש עתיד.

ללשכת הגיוס בתל השומר הגיעו הבוקר עשרות צעירי ''יש עתיד'' מלווים בארבעת חברי הכנסת עפר שלח, יואל רזבוזוב, עליזה לביא ומיקי לוי, שחילקו למתגייסים לוחות שנה מעוצבים כ"טבלת פז"ם" של שלוש שנות השירות הצבאי, בה נמחקו ארבעת החודשים האחרונים.

ח״כ שלח, אמר כי ״קיצור השירות טוב לצה"ל, טוב לכלכלה ומעל לכל טוב לחברה הישראלית. זוהי הגשמת החזון על חוק השוויון בנטל, ויצירת צבא יעיל וחזק יותר. המהפכה הזו יצאה לדרך, וגם הממשלה הנוכחית לא תוכל לעצור אותה״.

ח"כ מיקי לוי הוסיף כי "קיצור השירות הוא תוצאה ישירה של חוק השוויון בנטל - שקידמה מפלגת יש עתיד.הניסיונות של הממשלה לפגוע בחוק חשוב זה גורמים שוב להבחנה לא שווה בין מגזרים שונים - ואנחנו נמשיך להיאבק למען שוויון בנטל - בכלל החברה הישראלית".

ראש מטה צעירי 'יש עתיד', יוראי להב הרצנו, ציין כי "זו המשמעות האמיתית של השוויון בנטל. ברגע שיותר שותפים לשירות המדינה, הנטל מחולק בקרב כלל המשרתים. אנחנו מצדיעים למתגייסים ומאחלים להם שירות מוצלח ומשמעותי".