הרב מנחם מרגולין
הרב מנחם מרגוליןיוני קמפינסקי

איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי הגיש עתירה לנציבות האירופית בדרישה למינוי שליח מיוחד של האיחוד למאבק באנטישמיות, כפי שקיים בארה"ב.

את העתירה הגיש מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', הרב מנחם מרגולין, לסגן הנשיא הראשון של הפרלמנט – פראנס טימרמנס, לאחר שרתם לנושא עשרות חברי פרלמנט ממגוון מפלגות שחתמו גם הם על העתירה.

במסגרת העתירה, מציין הרב מרגולין, כי על השליח המיוחד  להיות ממונה לא רק על מאבק באנטישמיות, אלא גם על ניטור כל פעילות אנטישמית שתתבצע במדינות האיחוד לצרכי מעקב אחר ההתרחבות המטרידה של הבעיה.

הרב מנחם מרגולין, מציין עוד כי "בעקבות המתקפות הרצחניות על מוסדות יהודיים שהתרחשו לאחרונה, חלק ממדינות אירופה אמנם הגבירו את האבטחה על קהילות יהודיות, אך הפתרון לבעיית האנטישמיות אינו נמצא רק שם. חלק ניכר ממדינות האיחוד האירופי עדיין לא הקימו מנגנונים פנים מדינתיים לניטור ומאבק באנטישמיות הגואה, ולכן על מוסדות האיחוד האירופי להירתם לפתרון הבעיה.

סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב אריה גולדברג ציין כי במפגשים ובשיחות שקיימה הנהלת 'מרכז רבני אירופה' עם אישי שלטון בכירים בכמה ממדינות אירופה הם עמדו על כך כי האנטישמיות נגד יהודים באירופה הפכה זה מכבר לבעיה אשר מטרידה את מדינות אירופה ולא רק את היהודים.

"האנטישמיות תופסת תאוצה באירופה כולה בכדי למגר את התופעה יש להתחיל בדור הצעיר ולהשקיע בחינוך שלו, ובתכניות הלימודים", התבטאו לאחרונה אותם בכירים במדינות אירופה.