בתי דריינוף בבית אל
בתי דריינוף בבית אלצילום: אריה מינקוב

ראשי רשויות ביו"ש פנו היום (שני) במכתב לחברי הליכוד בבקשה כי יתגייסו למאבק נגד הריסת בתי דריינוף.

המכתב בא לאחר שהשבוע הסירה וועדת ההתנגדויות של המינהל האזרחי, את ההתנגדות האחרונה וכעת המחסום היחיד העומד בפני אישור המבנים ומניעת ההרס הוא שלב מתן התוקף, הצפוי ביום רביעי.

בפניה לחברי הליכוד מצטטים ראשי הרשויות את נאומו של נתניהו ערב הבחירות בכיכר רבין, "אנחנו דוגלים באהבת עם ישראל וארץ ישראל... לא פינינו וגם לא נפנה... התכנית שלנו היא לבנות בארץ ישראל", אמר אז נתניהו. 

ראשי הרשויות שואלים במכתבם "האם הריסת 24 בתים בסוף החודש בבית אל אינם פינוי? האם עצירת הליכי התכנון ביהודה ושומרון היא התכנית לבנות בארץ ישראל? האם חנק ההתיישבות הוא אהבת ארץ ישראל? האם ההתכחשות להבטחות לבנות 300 יחידות דיור בבית אל הן אהבת ארץ ישראל?".

"אנו פונים אליכם חברי הליכוד בבקשה להיות המשענת האמיתית שלנו בממשלה הנוכחית ולדרוש מראש הממשלה לקיים את הבטחתו להפסיק את ההקפאה השקטה בהתיישבות, לקדם את הבנייה ולאשר תכניות".

"אנו מפצירים בכם לסייע לנו לשכנע את ראש הממשלה נתניהו להסיר את טבעת החנק התיכנונית מעל ישובי יהודה שומרון ובקעת הירדן ומאות אלפי האזרחים המתגוררים בהם. העם בחר ימין, אחריותנו היא לדאוג שגם המדיניות תהיה ימין".