מלאכי רוזנפלד הי"ד
מלאכי רוזנפלד הי"דצילום: מתוך דף הפייסבוק

שרה רוזנפלד, אימו של מלאכי הי"ד, התייחסה בראיון לערוץ 20 לתפיסת החולייה שרצחה את בנה.

"אין מילים לתאר את מה שעובר עליי בהקשר על האובדן והגעגוע", פתחה שרה, "בהקשר של החולייה, זה מורכב. שום דבר לא יחזיר לנו את הילד. זו הבנה מאוד בסיסית. אנו מוקירי תודה לכוחות הביטחון שעשו מאמצים ולילות כימים ועל כך אני מודה להם".

לשאלה האם היא חוששת שבעסקה קרובה הם ישוחררו ענתה רוזנפלד, "אכן כן. הכרוניקה הזו קורית שוב ושוב. תמיד חשבתי על זה. זה תמיד היה משהו שהטריד אותי. אתה שומע שמשחררים מחבלים ואני תמיד בעד. מלאכי ואני דיברנו על כך כששחררו את גלעד שליט והיינו בעד. מלאכי דיבר על זה ואמר אם יצחקי היה יכול לחזור. אנחנו מוכנים לתת הרבה בשביל ילדים שלנו וזה ברור לי".

שרה מבהירה, "אני שמחה שגלעד שליט בבית. המדיניות הזו שמאפשרת את הדבר הזה, זו הבעיה. ראיתי שכולם היו עצורים וכמה פעמים ראיתי את הגילאים שלהם, תמיד ייחסתי להם גיל צעיר ועכשיו ראיתי שזה גיל לא צעיר, בעלי בתים בגיל 40 ו-60 וזה טלטל אותי מאוד. יש משפחה וילדים חשבתי שיעסקו בדברים אחרים. הטלטלה שהם היו בכלא ושוחררו. היום זה הילד שלי ועוד כמה זמן הם יכולים להרוג עוד מישהו. יש בזה תסכול גדול וטלטלה גדולה".

על עונש מוות למחבלים אמרה, "שאלו אותי היום אם אני בעד עונש מוות. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו להמון אהבה, ערכים קבלה והכרת הטוב למדינת ישאל, וקשה לי להיות בעד עונש מוות אבל כן חשבתי לעצמי שאם היה עונש מוות האיש הספציפי הזה לא היה יכול להרוג את הבן שלי כי הדם היה על ידיו כבר קודם".

על השכול הכפול אמרה,  "אני עוד לא יודעת לענות איך מתמודדים. אם לא היו לי עוד ילדים היה לי קשה לקום בבוקר. אני מחוייבת לילדים שלי. ילדים זכאים לחיות בבית עם אמונה ושמחה".