גולדהאר, בעלי מכבי תל אביב. יודח מאירופה מוקדם מהצפוי?
גולדהאר, בעלי מכבי תל אביב. יודח מאירופה מוקדם מהצפוי?צילום: פלאש 90

נתחיל מהסוף: אם מכבי תל אביב לא תעשה את המוטל עליה הערב (שלישי) באצטדיונה הביתי, אצטדיון בלומפילד, יהיה זה ככל הנראה אחת ההשפלות הגדולות ביותר בתולדות הקבוצה, והיו לא מעט כאלה בתולדותיה.

אחרי שזכתה בכל התארים בליגת העל הישראלית שבכדורגל ושמרו על הסכל הקיים ברובו, במכבי ת"א סימנו מטרה נוספת מעבר לזכיה בתארים המקומיים - הופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות.

עם מאמן חדש ומבטיח וסגל נוצץ, במכבי ת"א חשבו שזה יהיה הרבה יותר קל, ואכן במחצית הראשונה במשחק החוץ בשבוע שעבר, במלטה מול היברניאנס המלטזית זה היה נראה מבטיח. 

עם אינספור מצבים ושער בדקה ה-22 של נוסא איגבור, נראה היה שהצהובים יעפילו בקלות אל השלב הבא במוקדמות ליגת האלופות, סיבוב המוקדמות השלישי, אך המנטליות הישראלית, השחצנות, האדישות, שיטת המשחק וחולשת ההגנה הצהובה הביאו את המלטזים להשוות את התוצאה ואף להפוך אותה לקראת סיום המשחק.

הצהובים ירדו מובכים עם הפסד 1:2, ובכדי להעפיל הערב אל סיבוב המוקדמות השלישי יצטרכו הצהובים לנצח בתוצאה 1:0 קטן. עם שחקנה הטוב ביותר, ערן זהבי, שהחמיץ את המשחק הקודם בין השתיים, ובעזרת תמיכת עשרות אלפי אוהדיהם הישראלים באצטדיון בלומפילד הביתי, הם לא אמורים להתקשות. אבל זה בדיוק מה שחשבנו בשבוע שעבר.

האם הצהובים יסיימו כבר הערב את דרכם במוקדמות ליגת האלופות? בשלב הבא תחכה להם ויקטוריה פלזן הצ'כית, לא מאריות אירופה, אבל קבוצה הרבה יותר טובה מהמלטזים.