בנט בניצן

שר החינוך נפתלי בנט נשא היום (שלישי) דברים בכנס מרכז קטיף לציון עשור להתנתקות מגוש קטיף וצפון השומרון, שנערך ביישוב ניצן.

"לפני עשר שנים קרה אסון לחברה הישראלית", אמר השר בנט בפתח דבריו, "היא התנתקה. היא התנתקה מצדק. היא התנתקה משאיפה אמיתית לשלום. היא התנתקה מרצון כנה לקיום חברה צודקת. תכנית ההינתקות ראויה לשמה. במרכזה ניתוק כל קשר לעבר המפואר של עמנו. ניתוק כל קשר מחמלה על קרוב לעשרת אלפים בני אדם שגורשו מבתיהם. ללא כל סיבה. ניתוק מעצמנו".

"בצעד לא דמוקרטי החליטו הקברניטים אז לברוח. הם העלו את מדינת ישראל על שביל חדש, שביל הבריחה".

"אל החורים שנפערו בלב גוש קטיף חדר השחור של דעאש חמאס ופת"ח. את הלגיטימיות שאותם קברניטים אמרו שנקבל, החליפו טילים ארוכי טווח שמאיימים על כל מדינת ישראל. את הפחד המקומי הנורא שהיה בנסיעות לנצרים ולכפר דרום החליף פחד אזורי על כל הדרום והמרכז. הבריחה מגוש קטיף לא נתנה מזור לסכסוך. היא העצימה אותו ופערה תהום בין חלקי החברה הישראלית".

השר בנט הוסיף "בחולות גוש קטיף הותרנו אחרינו עקבות. את עקבות הבריחה. שביל של בריחה נוצר בחולות ההם, ואף אחד לא מצליח לטשטש אותן עד היום. שביל הבריחה הזה נושא עימו גם את עקבות הבריחה מלבנון בשנת 2000, אשר הקימו מחדש את חיזבאללה בלבנון המאיים כיום על ישראל בעשרות אלפי טילים. שביל הבריחה הזה נמשך עד פאתי השומרון מאז הסכמי אוסלו בשנת 1993. עקבות הבריחה האלה נושאות אחריהם אלפי הרוגים, אלפי קורבנות הבריחה שלנו".

"חברים – יש לומר בקול ברור. שביל הבריחה הזה הוא לא רק בישראל, את אותותיו רואים היום בעולם. זה אותו שביל בריחה שגורם היום, למעצמות החזקות בעולם, להיכנע למעצמת טרור בין-לאומית ששמה איראן. ושלא תטעו - מי שעושה הסכמים היום עם איראן, יעשה אותם מחר עם דעאש".

"כי שביל הבריחה הזה, צריך לומר, זוהי דרך שמדינה לא יכולה לפסוע בה. הגיע הזמן לומר בקול ברור כנה ואמיתי - אין פתרון של רגע. פתרון של רגע הוא בריחה ממציאות מורכבת וקשה. אין פתרון שיכול לאפשר בשנים ספורות לשני עמים לחיות בשלום. אני מתפלל כל יום לשלום, חפץ בו בכל ליבי. אבל אין שלום עכשיו. שלום שחברה מנסה לכפות ברגע הוא אבן הפינה של מלחמות ארוכות טווח. הוא הדרך ליצור כאן מלחמה תמידית בינינו לבין עצמנו ובינינו לשכננו".

"אני עומד כאן היום בפניכם, מגורשי גוש קטיף. עומד כאן ואומר לכם: לא עוד בריחה. לא עוד", הדגיש בנט.

שר החינוך יצא נגד הקמת מדינה פלסטינית "אני שומע את אותה מנטרה בתקשורת שמדברת כבר שנים על אומץ מדיני. בואו נדבר על אומץ מדיני: אומץ מדיני זה לומר - לעולם לא תקום כאן מדינה פלסטינית. פחדנות מדינית זה להסכים להקמת פלסטין רבע שעה מתל אביב. אומץ מדיני זה לומר: נתיישב בכל חלקי ארצנו כי זה שלנו. פחדנות מדינית זה להתחבא מאחורי טיעונים ביטחוניים. זה שלנו, כי זה שלנו. נקודה. אומץ מדיני - זה ללכת בשביל בו צעדו אבותינו- אברהם, יצחק ויעקב ואחריהם דוד המלך ואחריהם... הרצל, יוני נתניהו, חנה סנש".

"אומץ לב מדיני זה לומר: אנחנו אוהבים את הארץ הזאת. אנחנו לא מתנצלים על זה, אנחנו לא צריכים לעטוף את זה ולרכך את זה. אהבת הארץ יונקת ממורשת אבותינו, וכשר חינוך אני אומר: זהו ערך חינוכי. מי שמוותר על חולות גוש קטיף יוותר מחר על חולות נתניה. אלה אותם החולות, זאת אותה האדמה. אומץ מדיני זה להגיד בקול ברור: אנחנו עומדים על שביל הבריחה – ועושים סיבוב פרסה. מהיום".

השר בנט אמר בסיום דבריו "וכבן נאמן לעם הנצח, שלא מפחד מדרך ארוכה, רק אומר לכם: גם בגוש קטיף - לא אמרנו את מילתנו האחרונה".