אורן חזן
אורן חזןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת בראשות ח"כ יצחק וקנין פרסמה היום (רביעי) את החלטתה לפיה לא תדון בקובלנות נגד ח"כ אורן חזן.

ההחלטה התקבלה בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון, לפיה אין לוועדה סמכות להידרש לקובלנות שעניינן עברו ומעשיו של חבר כנסת טרם היבחרו לכנסת. 

הקובלנות הוגשו בעקבות כתבה שפורסמה בערוץ 2 שעסקה בהתנהגותו ובעיסוקיו של ח"כ חזן בבולגריה טרם בחירתו.

בקובלנות נטען כי יש במעשים אלה, ככל שהתרחשו, כדי לפגוע פגיעה של ממש בכבוד הכנסת, במעמדה בעיני הציבור, ועל כן על הוועדה לברר את העניין ככל שיתברר שיש במעשים ממש, ולהטיל עליו סנקציות בהתאם.

בהחלטת הוועדה הדגישו חבריה כי "אין בהחלטה זו כדי להפחית כהוא זה מהחומרה שבה חבריה רואים את המעשים המיוחסים לח"כ חזן ככל שאלה אכן התרחשו ובנסיבות שנוצרו".

בנוסף, חברי ועדת האתיקה סבורים כי החלטת יו"ר הכנסת שלא לשבץ את ח"כ חזן בניהול ישיבות מליאת הכנסת כסגן יו"ר הכנסת היא החלטה ראויה ונכונה.

פרקליטו של ח"כ חזן, עו"ד ציון אמיר, מסר בתגובה: "היועץ המשפטי של הכנסת בחן את הסוגיה וקבע כי אין לוועדת האתיקה סמכות לדון באירועי עבר. בוודאי כאלה שהם בלתי מוכחים ומופרכים מהיסוד. משנבחנה הסוגיה באופן יסודי על ידי ועדת האתיקה וגם אם לדעת המחמירים ביותר הייתה הצדקה, לפני כחודשיים, להשעותו מניהול הישיבות, הרי ברור שעתה יש להשיב את המצב לקדמותו ולהחזיר את ח"כ חזן למלא את תפקידו באופן מלא".