דיון בוועדת החוקה על "לה פמיליה"

ועדת החוקה של הכנסת ערכה הבוקר (רביעי) דיון על ארגון "לה פמיליה" בעקבות התפרעות אוהדי בית"ר ירושלים בבלגיה.

במהלך הדיון התפתח עימות בין שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לח"כ אחמד טיבי. "אלימות היא דבר לא נכון, לא אצל יהודים ולא אצל ערבים. נפגשתי עם ארגוני ספורט שמבקשים להחזיר את האוהדים למגרשים. אני הולכת להשקיע בקבוצות אוהדים. אסור לבצע עונש קולקטיבי. לה פמיליה הינה קבוצת אוהדים".

"לא תהיה הסתה ואלימות. לא בבית"ר ולא בסכנין - לא יניפו דגל פלסטין בסכנין", הדגישה רגב.

"אני רוצה להגיע לליגה נקייה מאלימות, הסתה וגזענות אם לא תהיה אכיפה וענישה נחזור לדלת המסתובבת", אמרה רגב וציינה, "אם לא נחמיר בענישה עם האלימים, לא תהיה הרתעה והאלימות תשוב למגרשים".

"הספורט הוא גשר להדברות ולשלום בין העמים. לפרקליטות תפקיד מרכזי בהחמרת הענישה. לא מספיק לעצור את האנשים. לה פמיליה אינו ארגון פשע ואין מקום לדון בלהוציאו מחוץ לחוק", הוסיפה רגב.

רגב פנתה לחבר הכנסת טיבי, "אם תמצא אמנה של הארגון שמדברת על הסתה לאלימות או שפועלים מחוץ לחוק אני מבטיחה לטפל בהם". טיבי שאל את השרה, "האם אלו עשבים שוטים? זה גן בוטני מושלם".

במהלך הדיון אמר ח"כ יואל רוזבוזוב על ארגון לה פמיליה כי "הארגון פועל כארגון פשע במגרשי הספורט מטעמי גזענות וצריך להוציאו מחוץ לחוק. לארגון יש חיילים שמעבירים מסרים בדרך מתוחכמת מסתובבים עם אלות ומכים אוהדי קבוצות אחרות".

מנגד אמר יו"ר ביתר ירושלים איציק קורנפיין, "זהו ארגון אוהדים ולא ארגון טרור או פשע. חלקם הזעיר אלימים שעוברים על החוק וצריך לטפל בהם במסגרת החוק. כ-70% מחברי הארגון, הם בני נוער במערכת החינוך. לצערי, אף אחד לא רוצה לטפל בתופעה הזאת. אם רוצים לטפל בזה, המשטרה יודעת לעשות את זה בסיוע מערכת המשפט. למשטרה יש את שמות חברי הארגון. המועדון סובל מנזק בשווי מיליוני שקלים כתוצאה מפעילות הארגון".

"אני מתנגד בכל תוקף לכל סוג של אלימות", סיכם יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי את הדיון, "דין סכנין כדין בית״ר כדין כל קבוצה אחרת. אני מצפה מהמשטרה לטפל בהתפרעויות של בני סכנין ואחי נצרת, שמניפים דגלי חמאס, כפי שהוא מטפל במספרים של ״לה פמיליה״. האלימות פוגעת באקט החינוכי- תרבותי של המשחק, בערבות ההדדית ובקבלת האחר. הוועדה בראשותי תמשיך לעקוב אחרי החוקים ואכיפתם".