אדלשטיין שאנור

בחורבות היישוב שאנור שבצפון השומרון, נערך אמש (שלישי) טקס במלאת עשור לגירוש התושבים ולהרס היישוב. באירוע נכחו יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, השר דני דנון, ואישי ציבור נוספים. 

אדלשטיין דיבר על הרגשות המעורבים כאשר מצד אחד הוא רואה ציבור רחב ששב למקום, ומצד שני עדיין היישוב חרב. הוא ברך את ברכת "דיין האמת" כפי שההלכה מורה לברך בזמן שרואים ערי ישראל בחורבנן. "יש רצון של חברי כנסת ושרים רבים לחדש את ההתיישבות במקום, ויש רצון חזק של המתיישבים לחזור להתגורר ביישובים האלה. יש סיכוי שהרצונות האלה יפגשו", העריך אדלשטיין.

שר המדע והחלל, דני דנון אמר, "אנחנו מחוייבים היום, ערב תשעה באב, לערוך חשבון נפש, גם שלנו, לשאול את עצמנו האם עשינו מספיק, וגם של התומכים שאני לא שומע אותם היום מצטערים ואומרים 'טעינו'. הם עדיין לא הפנימו, אין להם גבורה להודות ל החטא הזה".

סגן השר איוב קרא סיפר, "בתקופה בה ניסינו למנוע את הגירוש,ראו בנו אנשים הזויים. אבל כשאני מסתכל אחורנית 10 שנים אני רואה כמה מצפוני היה נקי, לעמוד יחד עם החברים שנלחמו בתכנית, ואני לא מצטער ש'גירשו' אותי מהכנסת בעקבות אותו מהלך".

חבר הכנסת ינון מגל התייחס למצב ביהודה ושומרון ולהקפאת הבנייה באזור, " צריך להגיד את האמת, זאת תקופה קשה והיא לא טובה. מצד שני יש להערכתי התפכחות והבנה שעידן הנסיגות נגמר, שכל מקום שאנחנו נסוגים ממנו הופך להיות קן של טרור".

דנון שאנור

קרא בשאנור

מגל בשאנור

בני קצובר בשאנור