הבשר שנתפס

לוחמי משמר הגבול והמשטרה הצבאית מנעו היום (רביעי) הברחת כשני טונות של בשר אשר אינו ראוי למאכל אדם שעל פי החשד עשה את דרכו לחנויות ולמרכולים.

בשעות הצהריים הבחינו הלוחמים במחסום חיזמה, מזרחית לירושלים, במשאית אשר העלתה את חשדם. כאשר עצרו אותה ובדקו את תכולתה זוהו עשרות רבות של קופסאות באחורי המשאית.

כנשאל נהג המשאית, תושב מזרח ירושלים בשנות העשרים לחייו, מה נמצא בקופסאות, הוא נראה לחוץ במיוחד ולא הצליח להסביר את תכולתן. הלוחמים בדקו את הקופסאות ומצאו בהן כשני טונות של בשר המגיע משטחי הרשות הפלסטינית ללא אישורים, בלי קירור ובתנאים מחפירים.

במשטרה מציינים כי הברחת בשר משטחי הרש''פ לישראל מסוכנת לבריאות ציבור בשל העובדה שהבשר המוברח עובר דרך ארוכה בתנאים בלתי סניטריים.

רפ"ק ינון נהרי, מפקד הפלוגה, אמר כי "משימתם העיקרית של הלוחמים הינה ביטחונית ולשם כך מבוצע בידוק קפדני של כל המבקשים להיכנס מהשטחים לתחומי ירושלים. פעמים רבות שמים הלוחמים את ידם על אותם מבריחים אשר לא בוחלים בכל דרך אפשרית כדי להוציא אל הפועל את העבירה".

לוחמי מג״ב זימנו למקום צוות של יחידת פיצו"ח ממשרד החקלאות להמשך טיפול ברכב וחקירת הנהג. כל הבשר נשלח באופן מיידי להשמדה.