יוון
יווןצילום: Thinkstock

בשבועות האחרונים התקשורת העולמית והישראלית כאחד, עסקה במשבר הכלכלי ביוון ובמשאל העם היווני אשר עסק בסוגיה האם לומר כן או לא לתכנית ההבראה אשר הוצעה לתושבי מדינה על ידי האיחוד האירופי.

עבור מרבית מהישראלים, המשבר הכלכלי ביוון מתקשר לסוגיה אחרת לחלוטין: האם זה הזמן לטוס לחופשה ביוון כן או לאו?

מספר מילים על ענף התיירות ביוון

בימים כתיקונים, ענף התיירות ביוון מהווה כ-20% מהתל"ג (תוצר לאומי גולמי), כאשר היקף ההכנסות השנתיות מענף התיירות נאמד על סכום של למעלה מ-60 מיליארד יורו בשנה. להכנסה משמעותית זו אחראים למעלה מ-20,000,000 תיירים מכל רחבי העולם הפוקדים את יוון לאורך כל ימות השנה, מדי שנה.

מכיוון שהמשבר הכלכלי ביוון איננו התרחש מעכשיו לעכשיו (הוא נמשך כבר קרוב לעשור) ומכיוון שענף התיירות היווני תפקד ללא כל דופי ושינוי בכל אחת משנות המשבר האחרונות, אין כל חשש כי ענף התיירות היווני יחווה סוג של משבר כפועל יוצא מהמשבר הכלכלי בו מצויה המדינה.

גורמים בכירים בענף מתראיינים השכם וערב לכלי תקשורת מכל רחבי העולם, לרבות, כלי תקשורת ישראליים, ובפיהם הבטחה אחת: התיירים שיבחרו להמשיך ולהגיע לא יחושו את השפעותיו של המשבר הכלכלי.

לאור דברים אלו, ולנוכח העובדה כי ענף התיירות ביוון מהווה נכס כלכלי משמעותי למדינה, נראה כי ענף התיירות היווני יזכה לתמיכה רחבה ככל הניתן מצד גורמי ממשל במדינה, וכל זאת על מנת לשמור על המצב בו ענף התיירות מהווה כ-20% מהכנסות המדינה.

כפועל יוצא מכך, זה הזמן לברר בנוגע לחבילת נופש באחד מאיי יוון, לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ולהמשיך ליהנות מתעשיית התיירות היוונית.

דווקא עכשיו - חופשה ביוון

המראות אשר נלוו לסקירה הטלוויזיונית של המשבר הכלכלי ביוון כללו בין היתר: תורים ארוכים של תושבי יוון לכספומט, חנויות ריקות וסוחרים המשוועים למושיע. יחד עם זאת, המראות מאתרי התיירות השונים ברחבי המדינה הציגו תמונה שונה לחלוטין אשר כללה בין היתר: תיירים מרוצים, חנויות עמוסות בתיירים וכספומטים הממשיכים להוציא קש לכל דורש (במידה והוא תייר במדינה).

אם לשפוט על פי המראות שהגיעו אלינו דרך מסכי הטלוויזיה מאתרי הנופש השונים באיי יוון, זה בהחלט הזמן ליהנות מחבילות נופש משתלמות במיוחד, זה הזמן ליהנות מחנויות תיירים עמוסות בכל טוב ובמחירים מפתיעים, ומעל הכול, זה הזמן לאווירת נופש אמיתית ביוון.

בנוסף לכל אלו חשוב שנזכור שיוון איננה מצויה במשבר כלכלי בשל מאבק מלחמתי, והיא עדיין אחת המדינות הידידותיות ביותר לתיירים מכל רחבי העולם ומישראל בפרט.

מוסדות המדינה יעניקו את התמיכה המלאה לענף התיירות, וכפועל יוצא מכך אנו נרוויח פעמיים: פעם אחת בשל השירות האישי אשר יוענק לכל תייר ותייר אשר יבחר לקיים את חופשתו במדינה, ופעם שנייה הודות להיצע חבילות התיירות (עם כל הנלווה אליהם) אשר יוצעו לנו במחירים משתלמים במיוחד.