ריבלין וליצמן
ריבלין וליצמןצילום: לשכת ליצמן

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ערך אתמול ביקור בלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

הנשיא נועד עם סגן השר וקיים ישיבה עם הנהלת משרד הבריאות, בראשות מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב. הנשיא שיבח את פעילות המשרד ואת תרומתם הגדולה של עובדיו לקידום מערכת הבריאות ולטובת ציבור החולים.

בדבריו התייחס נשיא המדינה למשבר הפוקד את המרכז הרפואי הדסה וציין כי "במרכז הדסה, יש רופאים יהודים וערבים, חולים יהודים וערבים, אחיות יהודיות וערביות, אנשי משק ותחזוקה יהודים וערבים, כולם יושבים יחד, כולם דואגים למצוקות ולרפואת החולים, כל אחד באמונתו. הגאווה שלנו צריכה להיות על כך שאנו בהגדרה לא רוצים הבדל בין חולה לחולה. הגיע זמן שלהדסה ימונה מנכ"ל שיפתור את הבעיות, המנהליות והתקציביות.  כולנו יודעים את החשיבות של המקום הזה, כבית חולים שתרם רבות לרפואה בארץ ובעולם וידוע במרכז האוניברסיטאי המפורסם שבו. זו משימה חשובה ביותר ואני מקווה שמינוי יאושר  בהקדם ולא נבזבז ימים נוספים ומיותרים".

ריבלין הוסיף כי "באתי לכאן מתוך הערכה רבה לשר ולפועלכם הנהלת המשרד והעובדים היקרים. מדינת ישראל מעריכה את הסגל המקצועי של משרד הבריאות. אני רוצה להודות לכם בשם העם בישראל , אתם עושים עבודה לא פשוטה ומאוד מוערכת".

"תודה רבה שבאת לחזק אותנו, אדוני הנשיא", אמר סגר השר ליצמן, "אנו פועלים יחדיו לאורך השנים וחברנו יחדיו במשימות חברתיות ולאומיות. מערכת הבריאות שלנו צריכה חיזוק ותקציבים. צריך לחזק את מערכת הבריאות הציבורית בישראל. בעניין הדסה – אני הבאתי את פרופ' רוטשטיין, ואני פועל למינויו בקרוב. ואני אומר לך אדוני הנשיא, אם הדסה תיפול חלילה - זו לא תהיה אותה ירושלים. אי אפשר את ירושלים ללא הדסה חזקה".

"אם לא יזדרזו עד סוף השנה לאשר את פרופ' רוטשטיין המצב יחמיר. דבר נוסף שאנו מתמקדים בו הוא צמצום פערים במערכת הבריאות, אין סיבה בעולם שהפערים בין המרכז לפריפריה ימשיכו להתרחב. אנחנו מחויבים לשינוי המצב הזה ולהביא לשוויוניות ולצדק חברתי במערכת הבריאות בישראל".