עו"ד ציון אמיר
עו"ד ציון אמירפלאש90

עו"ד ציון אמיר קורא בראיון לערוץ 7 ליו"ר הכנסת להשיב לאלתר את סגן יו"ר הכנסת, אורן חזן, לניהול ישיבות הכנסת.

לדברי עו"ד אמיר, המייצג את חזן, "מלכתחילה ההחלטה של יו"ר הכנסת להשעות את חזן מניהול ישיבות הכנסת הייתה החלטה בעייתית מאוד מבחינה משפטית. אבל קיבלנו את ההחלטה והמתנו בסבלנות לראות מה ילד יום. חלפו חודשיים, היועץ המשפטי של הכנסת בחן את הסוגיה בקפדנות יסודית וקבע באופן נחרץ שאין לועדת האתיקה של הכנסת סמכות לדון באירועים שהתרחשו בעבר".

לטענת עו"ד אמיר, ח"כ חזן צריך למלא מחדש את תפקידו כסגן יו"ר הכנסת, "מההחלטה של יו"ר הכנסת נדף ריח לא טוב. מדוע להשעות אדם בגלל קטעי רכילות שאין שום תהליך שיכול לברר אותם זולת העובדה שח"כ חזן הכחיש את הדברים ונתן הסבר מסודר ומלא בכל המקומות שבהם התבטא".

עו"ד ציון אמיר מקווה שמדינת ישראל תדע לעצור את התופעה שבה מכפישים אדם חף מפשע, "חזרנו כעת לנקודת ההתחלה שאומרת שח"כ חזן שמשמש בתפקיד סגן יו"ר הכנסת אמור לנהל בתורו את ישיבות מליאת הכנסת ואני מצפה מיו"ר הכנסת לעשות כן. מדובר היה כאן מלכתחילה, בתחקיר במירכאות שאינו אלא קטעי ורסיסי רכילות חסרי שחר מאנשים שיש להם אינטרס לגולל סיפורים לא מבוססים על דברים שאיש לא חוקר אותם במדינת בולגריה".

"לאף אחד אין שם טענות נגד חזן", מוסיף אמיר. "צריכים שיהיו כללים במדינה דמוקרטית איך פועלים כלפי אדם שהוא בחזקת חף מפשע ואני שמח ששרת המשפטים ממנה ועדה שתבחן את השיח האלים ברשתות החברתיות. ח"כ חזן הוא נקי, אין שום חקירה, אין שום בדיקה ואין שום טענה, הוא ממשיך במעמדו הקודם ואני מקווה שאף אחד לא ייכנע לרוחות רעות שמנשבות בלי שום ביסוס, ההר אפילו לא הוליד עכבר גם לא חרק".