אריה דרעי ונפתלי בנט
אריה דרעי ונפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות פנייתו של שר הכלכלה אריה דרעי לשר החינוך נפתלי בנט, יאפשר משרד החינוך לתלמידי מסגרות החינוך המקצועי של משרד הכלכלה הכרה ב-12 שנות לימוד.

במשרד הכלכלה מסבירים כי מדובר בתיקון עוול היסטורי שגרם לפגיעה בתלמידי החינוך המקצועי ולקשיים גם בצבא וגם בשוק התעסוקה לאחר מכן.

השר דרעי ביקש ממשרד החינוך לוודא יחד עם אנשי משרד הכלכלה את קיום התנאים הדרושים לכך שתלמידי מערכת החינוך הטכנולוגי במשרד הכלכלה יזכו לאותה הכרות לה זכאים תלמידי משרד החינוך.

כאמור, משרד החינוך נענה לבקשתו בכל הנוגע להכרה ב- 12 שנות לימוד וסייע בכך לתקן עוול היסטורי שנמשך שנים רבות. השר ימשיך לפעול לתיקון העיוותים הנוספים, כמו אי מתן ציוני מגן למי שניגשים לבחינות בגרות.

לדברי דרעי, "זהו צעד משמעותי, שייתן נקודת פתיחה טובה יותר לחיים הבוגרים לעשרות אלפי ילדים שנמצאים במקומות הזקוקים לסיוע. מבחינתי, דאגה לחלש זה לא רק הוצאתו מקו העוני על יד מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים, אלא גם דאגה לעתיד תעסוקתי טוב יותר".

"בתי הספר של משרד הכלכלה מכשירים אלפי תלמידים מדי שנה ולצערי עד היום המערכת התייחסה אליהם כתלמידים סוג ב'. אני קורא לשר החינוך לתקן גם את הפגיעה בתלמידים הנובעת מאי מתן ציוני מגן בבגרות", הוסיף.