תצפית כוכבים בחניוני הלילה
תצפית כוכבים בחניוני הלילהגל ביסמוט

תשעה באב עבר ותקופת הטיולים בפתח. מה עושים כשאין רעיונות ואתם רק שוברים את הראש מה לעשות עם הילדים? קבלו שתי הצעות מרעננות וערכיות במיוחד מרשות הטבע והגנים לבילוי שונה עם הילדים.

בליל המטאורים שיתקיים ביום חמישי 13.8, ניתן יהיה ליהנות מפעילויות מיוחדות ומתצפית כוכבים מקצועית בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. בגן לאומי ממשית, בחניון לילה מצדה מערב, בחאן בארות במכתש רמון.

כמו כן יהיו תצפיות כוכבים לאורך הלילה בגן לאומי כוכב הירדן ובגן לאומי אשקלון, שם תוכלו לצפות בגשם של מטאורים ב"כוכב הרוחות", הצצה מרגשת אל תוך עינית הטלסקופ, ההופכת ברגע את גרמי השמים לעובדות מוצקות. המכתשים על הירח, טבעותיו של שבתאי, הסערות על צדק ופניו הסמוקים של מאדים. הערב כולל תצפית כוכבים, מופע מוזיקלי לאור הכוכבים, לינה באתר וסיור בוקר במבצר.

שאלתם את עצמכם פעם מה הופך את העטלפים לבעלי חיים כה מרתקים? כיצד הם מנווטים בחשכה? כמה יתושים יכול עטלף לאכול בלילה? תשובות לשאלות אלו ואחרות תוכלו לקבל בפעילות החווייתית שתתקיים ביום חמישי 27.8 בגן לאומי ירקון, בגן לאומי קומראן ובגן לאומי הבשור.

בפעילות לילית מיוחדת תוכלו לגלות ולהכיר את היונק המעופף שחשוב כל כך למגוון הביולוגי והאקולוגי, ושנמצא בסכנת הכחדה. האירוע הוא חלק מליל העטלף הבינלאומי שמצוין ברחבי העולם. הפעילות כוללת הרצאה מרתקת וסיור לילי לשמיעת עטלפים בעזרת גלאים מיוחדים.