מותקפת. כהנא דרור
מותקפת. כהנא דרורצילום: אריאל אלון

מדינת ישראל הגיבה לעתירת ארגוני 'נעמת', 'מבוי סתום' ו-'ויצו' והודתה כי חל פגם במינויו של עו"ד שמעון יעקובי לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, מינוי של השר לשירותי דת דוד אזולאי מש"ס.

מדובר בעתירה שהגישו הארגונים לבג"ץ בבקשה למתן צו ביניים לביטול מינוי של יעקבי, עד אשר תינתן הזדמנות אמיתית לנשים להציג מועמדות לתפקיד.

עו"ד בתיה כהנא דרור העומדת בראש ארגון 'מבוי סתום' בירכה על תשובת המדינה ואמרה כי העתירה נועדה לפרוץ דרך לנשים גם בתוך הממסד הדתי. כהנא דרור החליטה להגיש את מועמדותה שלה לתפקיד, "מתוך תחושת מחויבות לשינויים ורפורמות עמוקות בממסד הדתי ובתחום המעמד האישי בישראל".

עו"ד גלי עציון, יועצת משפטית בארגון נעמת, אמרה כי "המחטף" של המשרד לשירותי דת, למנות מנכ"ל זמני לבתי הדין הרבניים , כאשר תלויה ועומדת עתירה לפתיחת התפקיד גם לנשים, הינו חמור מאד. "אנחנו שמחות שהמדינה הבינה את גודל המחדל ומודה כי במינוי נפלו פגמים מהותיים והוא בטל".

יו"ר ארגון 'נעמת' גליה וולוך הגיבה אף היא ואמרה כי "לצערי גם היום בשנת 2015 קיימים תפקידים בהם לא יכולות לכהן נשים וחבל שאנו נדרשות להגיע עד לפתחו של בית המשפט במטרה שיאשר את צדקתנו פעם אחר פעם. אנו בארגון נעמת נמשיך לעמוד בחזית המאבק למען השוויון בין אם מדובר במגזר הפרטי או הציבורי".

ביום שני בבוקר עתיד להתקיים בבג"ץ דיון בעתירה עצמה.