אוהדי בית"ר, ישמעו להוראות?
אוהדי בית"ר, ישמעו להוראות?צילום: פלאש 90

את הערב הזה ירצו קברניטי הכדורגל הישראלי לשכוח. הפעם, בניגוד לשבוע שעבר, לא מדובר באוהדים מתפרעים אלא בכדורגל על המגרש נטו, ובשתי הדחות של קבוצות ישראליות מהליגה האירופית.

דווקא הפועל באר שבע לא ציפתה להדחה הזו. אחרי שיוויון 1-1 במשחק הראשון מול תון השוויצרית, קיוו האדומים להפתיע. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד.

באר שבע אמנם פתחה את המשחק בצורה מצויינת, כג'ון אוגו מעלה כבר בדקה השישית את האדומים מהדרום ליתרון מהיר 0-1, אבל כאן החלו הטעויות. שיר צדק הורחק לאחר שהשתמש במרפק שלו כנגד אחד מהשחקנים היריבים, ובעשרה שחקנים הכל היה קשה יותר.

רגע לפני תום המחצית הראשון נלסון פריירה ירה את הראשונה שלו לשער, והישווה בדקה ה-40.

מאות האוהדים שנסעו עם הקבוצה לשוויץ, האמינו שהכל עוד אפשרי והמשיכו לעודד, אבל בדקה ה-72 פריירה כובש את השני, ושולח את שחקניה באר שבע בחזרה אל קרקע המציאות, בליגת העל הישראלית.

ואם בבאר שבע עוד חלמו, בבית"ר ידעו שההדחה בפתח, אבל קיוו להפגין משחק טוב יותר. אחרי התבוסה בבלגיה 5-1, ספגו הירושלמים גם מכה ביתית כששרלרואה מביסה גם כאן בטדי, 4-1, כשהבעלים אלי טביב מחרים באופן מופגן את המשחק.

גם במשחק הזה עלתה הקבוצה הישראלית ליתרון מוקדם משער של עומר אצילי בדקה ה-19, שהקפיץ למעלה מ-6,000 אוהדים לאוויר, אבל זו אולי היתה נקודת אור קטנה ויחידה, בשבוע שבית"ר כולה תרצה לשכוח.

אחרי השער הזה הקבוצה פשוט התפרקה. אמנם נרשמו שתי החטאות משמעותיות של בית"ר, אבל השליטה עברה לאורחים שכבשו ארבע פעמים, והותירו את המועדון להתבוסס בבעיות הקשות שלו, אחרי הסערה הגדולה שהחלה בהתפרעות אוהדי הקבוצה במשחק בשבוע שעבר.