שמועות? הנהגת הרש"פ
שמועות? הנהגת הרש"פפלאש 90

הרשות הפלשתינית ממשיכה להציג רוצחים כגיבורים בפני הציבור הפלשתיני. הפעם מדובר באחד משני המחבלים שרצחו ארבעה מתפללים בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים באמצעות סכינים ורובים, ובהמשך האירוע ירו והרגו שוטר ישראלי.

על פי דיווח של מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' זכה באחרונה המחבל לתואר הכבוד "שהיד" בדיווחים בעיתון הרשמי ובסוכנות הידיעות הרשמית של הרש"פ. הפיגוע כונה בשם "פעולת בית הכנסת".

הגדרתו כ'שהיד' שולבה בדיווח על פינוי ביתו של המחבל. בסוכנות הידיעות הפלשתינית הרשמית 'וואפא' נכתב על האירוע כי "כוחות מתוגברים וגדולים מצבא הכיבוש פלשו היום לג'בל מוכבר אחרי השעה שלוש לפנות בוקר, ופינו את ביתו של השהיד עודאי אבו ג'מל (אחד ממבצעי פעולת בית הכנסת בחודש נובמבר בשנה שעברה) [הסוגריים במקור], שבו מתגוררים אביו של השהיד, אמו, שלושת אחיו ואחותו".

ב'מבט' מוסיפים ומציינים כי גם המחבל השני זכה לכבוד ברש"פ. היה זה כאשר הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ הציגה אותו בנימה אוהדת כשדיווחה כי ילדיו של המחבל "הושקו בכאב" מידי ישראל היות שאביהם "חוסל". "הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ לא הזכירה כי ה"חיסול" התרחש בעת שאבו ג'מל רצח אנשים חפים מפשע שהתפללו בבית כנסת", מעירים ב'מבט'.

בהקשר זה מוסיפים אנשי 'מבט' ומדווחים על אירועים נוספים בהם זכו מחבלים לכבוד בתקשורת הפלשתינית הרשמית. "העיתון הרשמי של הרש"פ כיבד בתואר "שהיד" את המחבל מועתז חיג'אזי שירה וניסה לרצוח את הרב יהודה גליק. לדברי העיתון חיג'אזי "חוסל" על ידי "הכיבוש"; למעשה חיג'אזי נורה בזמן שהוא פתח באש על כוח משטרה שניסה לעצור אותו בעקבות הירי ברב גליק", מספרים ב'מבט'.

עוד מדווח שם כי במקרה נוסף של הפיכת מחבלים לגיבורים, בכירה ברש"פ, מושלת מחוז רמאללה ואל-בירה, ד"ר לילא רנ'אם, הניחה זרים על קבריהם של "השהידים של פעולת סבוי". מדובר כידוע בפיגוע שהתרחש בחודש מרץ 1975 ובו שמונה מחבלים הפליגו בסירה מלבנון ונחתו בחוף תל אביב. הם השתלטו על מלון סבוי והחזיקו כמה מאורחי המלון כבני ערובה. למחרת היום כוח צה"ל תקף את המחבלים והרג שבעה מהם. במהלך האירוע נרצחו שמונה מבני הערובה ו-3 חיילי צה"ל נהרגו.

הבכירה הפלשתינית פרסמה את המידע על הנחת הזרים בעמוד הפייסבוק שלה, וציינה כי היא קראה סורה מהקוראן "למען נשמותיהם הטהורות".

ב'מבט' מציינים כי אין זו הפעם הראשונה שלילא רנ'אם רנאם משבחת מחבלים רוצחים. בעקבות חשיפת מקרה אחר של האדרת מחבלים מצידה על-ידי מכון "מבט לתקשורת פלשתינית," חברת מועצת-העיר פילדלפיה בארה"ב  גינתה את האדרת המחבלים מצד ר'נאם והודיעה כי היא שוקלת לשלול ממנה תואר כבוד שהוענק לה זמן קצר לפניכן.

ד"ר לילא ר'נאם, ביחד עם ראש הרשות לענייני אסירים באש"ף, חלקה כבוד גם למחבל המשוחרר עסמת מנסור, בביקור שערכו אצלו לרגל הולדת בנו. "עסמת מנסור סייע בחטיפת וברצח האזרח הישראלי חיים מזרחי ב-1993", מזכירים שם.