אלעד
אלעדצילום: פלאש 90

לפני כחצי שנה הוציא משרד החינוך צו סגירה נגד סמינר 'זלזניק' באלעד בשל אפליה בקבלת תלמידים על רקע עדתי.

חלפו מספר חודשים, והנה התברר כי הסמינר עדיין קיים ואף קיים רישום לשנה הבאה ששוב חשוד באפליה על רקע עדתי.

שעשרות הורים, רובם המוחלט נמנה על בני עדות המזרח, קיבלו בערב תשעה באב הודעה על כך שבתם לא התקבלה לשערי הסמינר.  

בשל כך, שיגר משרד עורכי הדין מגזניק-שני למשרד החינוך, מכתב הקובל על הפעלתו של הסמינר למרות צו הסגירה שהוענק לו, ועל הרישום האפלייתי, לדידם.

"החתום מטה בשם קבוצת הורים ספרדים ואשכנזים תושבי אלעד, ובשם עמותת 'נוער כהלכה', מתכבדים לפנות אליכם בדרישה להתערבותכם המיידית", לשון המכתב. עוד מגולל המכתב את הסבל שפקד את ההורים ערב הצום, "כאשר עשרות רבות של בנות קיבלו בימים – 23-24 ביולי – תשובות שליליות ללא נימוקים, ללא הליך שוויוני ובניגוד להוראות ומדיניות המשרד".

אי לזאת דורשים ההורים את "אכיפת צו הסגירה נגד הסמינר דרכי חנה שהוקם על אדני האפליה, תוך דחיה לאלתר של בקשת הרישיון שהגיש לשנת הלימודים הבאה, ה'תשע"ו".

לפני כחצי שנה הודיע משרד החינוך כי סמינר 'זלזניק' שנפתח בעיר החרדית בעיר אלעד - ייסגר.

ההוראה ניתנה לאחר שעיריית אלעד ונציגי ההורים לא נענו בחיוב לדרישות המשרד להסדרת הסמינר לטובת כלל התלמידות בעיר.

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, ציין כי "ניסינו להעמיד את טובת כלל התלמידות באלעד לנגד עינינו, תוך היצמדות למדיניות המאבק באפלייה של המשרד, אבל, לצערי, ישנם גורמים עסקניים בעיר שבחרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם ראש העירייה, בהעדיפם את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות".

לשם סגירתו של הסמינר, פנה שמעוני לייעוץ המשפטי של משרד החינוך וביקש כי יחלו לאלתר בהליכי הוצאת צו סגירה למוסד הבלתי חוקי. המשמעות היא: אי מתן תקציבים למוסד והעברת הטיפול בו לרשויות אכיפת החוק.