ידרש להוכיח. יניב
ידרש להוכיח. יניבצילום: יונתן סנדל. פלאש 90

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים קיבלו באופן חלקי את ערעורו של מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, אהרון דומב - 'דומפה', על פסק דינו של בית משפט השלום, אשר דחה את התביעה שהגיש דומב נגד מחברי הספרון 'השמאל הלאומי'.

עיקר הטענות בתביעה שהגיש דומב כוונו לפרק 23 בספרון, שכותרתו "דומפה, ולרשטיין, זמביש ושות’". בפרק מופיעות שורה של אמירות קשות נגד השלושה, כמו למשל, "אלה אדוני הארץ. הם ומתנחליהם. אדונים ממש, לא חלוצים ולא נעלים. ממש לא קופי של חלוצי חומה ומגדל או לוחמי גדוד נהגי הפרדות. הם לא נטעו עץ ולא בנו בית. זה האחמדים שעשו עבורם את הכל".

בנוגע למרבית הפסקאות באותו פרק קבעו שופטי הרוב, הנשיא דוד חשין והשופט עודד שחם, כי הם אינם בגדר לשון הרע.

אולם, בנוגע לפסקה אחת קבעו שופטי הרוב כי פני הדברים שונים. "תגידו תודה לדומפה, ולרשטיין וזמביש. בשירקס, בקומבינות, שקרים, לחצים, איומים הם הפכו את ממשלות ישראל לדורותיהן, משמאל ומימין, לקבלן הביצוע של מועצת יש”ע. אם זה לא יפסק ובאבחת סכין, תוך כמה שנים יוחלף סופית הקוד הגנטי של המדינה שהקמנו".

השופט שחם קבע, בהסכמת הנשיא חשין, כי הדברים המופיעים בפסקה זו הם בעלי מימד עובדתי, וכן כי מדובר במעשים שיוחסו אישית לדומב ועל כן אינם בגדר "הוצאת לשון הרע על ציבור", והם מהווים "הוצאת לשון הרע" על דומב.

יש לציין כי השופט משה דרורי ביקש בדעת מיעוט לקבוע כי גם יתר הדברים המיוחסים לדומב בספרון הם בבחינת לשון הרע.

מאחר שבית משפט השלום לא דן באמירות הללו לגופן, ולהספרי ויניב לא היתה הזדמנות לטעון לגביהן טענת "אמת דיברתי", הוחזר הדיון בנושא לבית משפט השלום.

במקביל דחו שופטי הרוב את הערעור בנוגע לנתבע השלישי בתביעה המקורית, ד"ר גדי טאוב, אשר ציטט חלקים מהדברים בבלוג שאותו כתב וערך באותה עת.