סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: פלאש 90

החוק לשכירות הוגנת אושר היום (שני) בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק קודמה עוד בכנסת ה-19 והוגשה כבר בתחילת המושב בשיתוף פעולה של ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) וח"כ רועי פולקמן (כולנו).

ההצעה קובעת מהי דירה ראויה למגורים, הסדרת חוזה לשכירת דירה, גובה הערבות המותרת, וכן מהן חובותיו של המשכיר והשוכר בנושא תיקונים ואחריות לשמירת הנכס.

עוד קובעת ההצעה, כי יוקם רשם שכירויות שיפעיל מנגנון דיווח שיחייב כל משכיר דירה להעביר לרשם פרטי חוזה שכירות תוך חודש ממועד החתימה. המאגר יהיה שקוף ופתוח לעיון הציבור לשם בחינת חוזים קודמים על אותה הדירה וכן חוזים באיזור הסמוך לאיזור המגורים של הדייר.

בנוסף, יוענקו תמריצי מס למשכירים לטווח ארוך של חמש שנים ולבעלי דירות שיעניקו חוזים הוגנים הכוללים פיקוח על מחיר שכר הדירה.

ח"כ סתיו שפיר בירכה על האישור, "מאבק של למעלה משנתיים שנתקל באינספור התנגדויות מכל הכיוונים האפשריים, נושא היום פרי. זה יום גדול ל-2 מיליון שוכרי דירות בישראל שסוף שסוף מתחילים לראות את הסוף של הג'ונגל הזה".

לדבריה, "את ההצעה הזאת קידמתי יחד עם חברי הכנסת חיליק בר ואורלי לוי אבקסיס עוד מהכנסת הקודמת ואני שמחה ששר האוצר משה כחלון החליט כבר עם הקמת הממשלה לאמץ אותה ושח"כ רועי פולקמן לקח על עצמו לקדם יחד את ההצעה והוביל אותה עד לאישור המיוחל לאחר מאבק עיקש במתנגדים מהקואליציה. יחד הוכחנו שמאבקים ציבוריים יכולים לשנות תודעה ולהביא לשינוי של ממש".

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, ציין, "כחלק מסיעת כולנו, אני מאמין בשוק חופשי ובתחרות, אבל כאשר יש כשלי שוק מחובתנו כמחוקקים להתערב ולפתור אותו. מחירי השכירות בישראל האמירו לשחקים בשנים האחרונות וקורת גג הולכת והופכת מזכות יסוד למותרות".

"הצעד הזה הינו צעד משלים לרפורמת הדיור שמוביל שר האוצר וההצעה גובשה בתמיכתו. אני מאמין כי בסופו של דבר האינטרס של השוכרים והמשכירים לשוק שכירות הוגן הוא אינטרס משותף", הוסיף פולקמן.