ח"כ לוי-אבקסיס: אלקין ניסה לסחוט אותי

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) טוענת כי שר הקליטה זאב אלקין סחט אותה ואיים עליה על מנת שתחלוק את תקציב הדיור הציבורי עם משרד הקליטה שהוא עומד בראשו.

בהצהרה מיוחדת שמסרה לוי בצהריים (שני) בחדר סיעת ישראל ביתנו, הודיעה ח"כ לוי-אבקסיס כי תפנה בעניין ליועץ המשפטי לממשלה.

"לצערי הרב, שר הקליטה זאב אלקין הפיל היום את הצעת החוק משיקולים פוליטיים, לא ענייניים, והדרך שהוא עשה את זה בשבועיים האחרונים כלפיי וכלפי גורמים אחרים בסיעת ישראל ביתנו היא דרך של סחיטה באיומים, של דרישה להעביר 'דמי חסות' למשרדו בתמורה לאי הפלת ההצעה בוועדת השרים – זו התנהלות שחורגת מכל נורמה ציבורית תקינה, בוודאי של שר ושל חבר כנסת", אמרה לוי-אבקסיס, אשר יזמה את חוק הדיור הציבורי.

לדבריה, "זה לא יעלה על הדעת ששר בישראל עם תקציב של שני משרדים (קליטה וירושלים) דורש מחברת כנסת באופוזיציה לפתור לו את הבעיות שהוא אחראי וממונה עליהן".

מנגד, השר אלקין דחה על הסף את טענותיה של ח"כ לוי אבקסיס, וטען כי "חברת הכנסת אורלי לוי אבוקסיס משקרת במצח נחושה".

"עד היום התקיימה בינינו שיחה אחת בלבד בנושא החוק שלה ובמסגרתה הסברתי שאני תומך בחוק שלה אבל דורש להרחיב את החקיקה גם לזכאי הדיור הציבורי מקרב העולים", הסביר אלקין, "אין שום סיבה שבעולם שחקיקה ראשית במדינת ישראל תייצר אפליה בין זכאי משרד השיכון לזכאי משרד הקליטה ותפגע קשות בציבור העולים. זו גם העמדה שהצגתי היום בוועדת שרים לחקיקה".

לדבריו, "למרות ההשמצות של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, אמשיך להילחם על הזכויות של עולים נזקקים. חבל לי שמי שנבחרה בקולות ציבור העולים בחרה לפתוח במלחמה דווקא מול הציבור הזה".