יגדל
יגדלעטיפת הסינגל

לקראת השקת אלבום הבכורה "יהלום", משחרר האומן הצעיר מצרפת סינגל נוסף – יגדל. אברהם דוד כתב לחן חדש לפיוט המוכר, אודי דמרי חתום על העיבוד.

יגדל אלוקים חי הוא פיוט המיוסד על שלושה עשר עיקרי האמונה, שקבע הרמב"ם במסכת סנהדרין. בפיוט 13 שורות, אחת לכל אחד מהעיקרים. חיבור הפיוט מיוחס לדניאל בן יהודה דיין, שחי באיטליה. בכך, מציע אברהם דוד זווית מוזיקלית נוספת, עם סגנון וארומה אוריינטלית המוסיפים צבע ססגוני ותוסס לאלבום החסידי ישראלי, שבדרך. 

אברהם דוד בן 29 נשוי ואב לשניים, מתגורר בעיר שטרסבורג, עוסק במוזיקה מאז היה צעיר, וכיום מופיע באירופה ובארה"ב בשמחות ואירועים. מגוריו במרכז היבשת מאפשרים לו להופיע בכל אירופה ולנוע על הצירים המרכזיים של הקהילות היהודיות והחרדיות ביבשת, גרמניה - ספרד - איטליה - שווייץ וכמובן בצרפת.

הוא אוהב להופיע בישראל ואולם בימים הנוראים תמיד יחזן בארה"ב, בבית הכנסת הקבוע שלו בלוס אנג'לס. אבל כעת, כמדי קיץ עונת החתונות מפילה אותו מהרגליים, ב"ה, ובמהלך הנסיעות הוא לומד את הטקסטים, לעיתים מלחין אותם לעיתים מביא פרשנות משלו ללחנים של טובי המוזיקאים החסידיים בעולם.

את האלבום  Diamond (יהלום) הפיק איש המוזיקה והגרפיקה לויק טובול ("שלאגר"), הלחנים של טובי המוזיקאים והעיבודים כמו משה לאופר איצי וולדנר ואברהם דוד עצמו, את רוב העיבודים באלבום כתב משה לאופר והשאר יוני אליאב, שי ברק ואודי דמארי. בין השותפים לאלבום אפשר למצוא גם את קן ברג'ס המוכשר ומרים ישראלי ("יש תקווה") שכתבו מילים.

"יגדל" | מילים: דניאל בן יהודה דיין | לחן: אברהם דוד | עיבוד: אודי דמרי