תוקף. ח"כ איתן ברושי
תוקף. ח"כ איתן ברושיצילום: נתי שוחט, פלאש 90

ח"כ איתן ברושי ממפלגת העבודה תקף הבוקר (שלישי) בראיון לרדיו גלי ישראל את עמדת חברותיו לסיעה, סתיו שפיר ומרב מיכאלי, בסוגיית החטיבה להתיישבות.

ברושי נשאל על התנגדותם של מירב מיכאלי, סתיו שפיר ועוד ח"כים אחרים מהמחנה הציוני לחוק החטיבה להתיישבות אותו הגיש יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ', והשיב "קודם כל הם לא מבינים מה זה מפלגת העבודה".

"הם לא מבינים מה זה התיישבות ולפי דעתי הם כנראה לוקחים נקודות, שכנראה נכונות בוודאי, אני לא מתעלם מהצורך בתיקון תיקונים, ובנו על זה פריימריז", הוסיף ברושי.

"אני חושב שהחטיבה להתיישבות מאוד חשובה לאזורים של הנגב והגליל. היא היחידה שעובדת היום בעוטף עזה בהיקפים גדולים מאוד", ציין ברושי.

לדבריו, "אנשים שלא היו בהתיישבות, לא היו בבנייה ובעשייה ולא היה להם אף פעם אחריות, עם כל הכבוד אי אפשר לגדול רק בפרוזדורים של הכנסת, צריך לעשות את הדברים בשיקול דעת- סוף מעשה במחשבה תחילה. אני חושב שכולם למדו את הלקח הזה. יש התחייבות לקיים דיון נוסף במחנה הציוני".

ברושי תקף את יחסן של השתיים למורשת המפלגה בה הן חברות, "אני חושב שמי שחבר במפלגת העבודה לא יכול להיות חבר מפלגה מבלי שהוא מכיר את העבר שלה, את השורשים שלה, בלי שיש לו התחייבות למורשת שלה, ואני מקווה שמי שחסרה לו ההשלמה הזאת הוא יעשה אותה בטרם הוא יוצא בכל מיני טוקבקים ופייסבוק".