מיסים לא תמיד משפיעים על שוק הנדל"ן. משה כחלון
מיסים לא תמיד משפיעים על שוק הנדל"ן. משה כחלוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון הגיע להסכמות עם נציגי יהדות התורה שלפיהן קצבאות הילדים יגדלו בסכום נמוך מזה שנקבע בהסכמים הקואליציוניים.

מסתמן כי החל מכניסתו לתוקף של התקציב הבא, תקבל כל משפחה 140 שקל על ילד ראשון ו-200 שקל עבור ילד שני, שלישי ורביעי.

במקביל להעלאה הדרגתית של הקצבאות, משרד האוצר יעביר בכל חודש 50 שקלים לקופת חיסכון עבור כל ילד. הסכום שיצטבר יהיה מיועד לפירעון רק אחרי גיל 18.

"כחלק מהשינוי החברתי העמוק לו התחייבנו, אני שמח לבשר שסיכמנו עם חברינו לקואליציה על רפורמה משמעותית בחיסכון ארוך הטווח לילדים שלנו", כתב כחלון בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו "הילדים שלנו יגיעו לגיל 18 ויקבלו מתנה ראשונה מהמדינה - קופת חיסכון של 18 אלף שקל להתחלת החיים העצמאיים. מתנה חוצת מגזרים שלא מבדילה בין דת, גזע ולאום".

לדברי כחלון, הגדלת קצבאות הילדים מהווה יישום של אחת ממסקנות הוועדה למלחמה בעוני שבראשה עמד חבר סיעת ''כולנו'' ח"כ אלי אללוף.

"לאחר דיונים מעמיקים עם חברינו לקואליציה, התקדמנו לעבר יישום המלצתה של הוועדה - הפניית חלק מקצבאות הילדים לאפיק של חיסכון ארוך טווח, שישמש את ילדינו בהגיעם לגיל 18", פירט שר האוצר והדגיש כי הוא מחכה להסכמתו הסופית של ליצמן.

כחלון הוסיף לסיום כי "אסור לתת לגחמות פוליטיות להיעשות על גבם של ילדים. החתירה לצדק חברתי אינה מבחינה בין דת, צבע ולאום והילדים שלנו אינם שק חבטות לשם יצירת חיכוכים ואג'נדות".