הרס הבתים

כוחות הביטחון הורסים בשעות האחרונות את בתי דריינוף בישוב בית אל, זאת בעקבות החלטת בג"ץ הבוקר (רביעי) להרוס את הבניינים.

עימותים קשים בין כוחות יס"מ למאות מפגינים במקום. כעשרה צעירים נעצרו במהלך העימותים. בעקבות ריבוי המעצרים ארגון חוננו פתח חמ"ל ביישוב, בו מרכזים את הטיפול בעצורים.

מהשטח עולה כי בעימותים הקשים שבמקום מספר פצועים מאלימות שוטרים. המשטרה מפעילה "מכתזית" אשר גרמה נזקים למספר מבנים סמוכים.

בעקבות העימותים אמר שר הביטחון, משה יעלון, "‏אני קורא לא להפריע לכוחות הביטחון, חיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל, במילוי החלטת בג"צ בבית אל, ולאפשר להם לבצע את משימתם. ‏אני מצפה משרים בממשלה ומנבחרי ציבור לגבות באופן חד משמעי את שלטון החוק ולא לעודד הפרה של החוק ועימות עם כוחות הביטחון".

על מנת למנוע הגעה למקום הקימו כוחות משטרה וצבא מחסומים בצמתים מעלה מכמש וגבעת אסף לכיוון הישוב בית אל בבנימין. הכניסה היא לאנשי בית אל בלבד בהצגת תעודת זהות. 

נזכיר כי שופטי בג"ץ, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, השופטת אסתר חיות והשופט סלים ג'ובראן דחו בניגוד לעמדת המדינה את הבקשה לצו ביניים שהוגשה אתמול בעניין בתי דריינוף ובכך למעשה נתנו אור ירוק לדחפורי ההרס.

בפסק דינה קבעה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור "בפסק הדין בעניין קאסם נקבע מפורשות כי אין מקום לאפשר את מיצוי הליכי התכנון של המבנים הקיימים וכי דינם להיהרס. פעולותיה של העותרת שנועדו לשנות מתוצאת פסק הדין וכן האצת הליכי התכנון במסגרת הדחייה שניתנה לפנים משורת הדין עד יום י"ד באב התשע"ה, אינן מצדיקות לסטות מכלל סופיות הדיון".

"העתירה הנוכחית אינה מחדשת דבר שיש לו משמעות משפטית לעומת העתירה השנייה שנדחתה אך לאחרונה, ודינה להידחות על הסף. ממילא נדחות גם הבקשות לעיכוב ביצוע ולצו ביניים", הוסיפה נאור.

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, הגיב הבוקר להחלטה ואמר כי זהו "יום קשה" וכי "ההחלטה לא מובנת", אמר והכריז כי "נמשיך את המאבק על בנייה בכל יהודה ושומרון".

ראש המועצה שי אלון על ההרס

הרס בתי דריינוף


צילום: רפאל לוי ואריה מינקוב