נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בראיון לערוץ 7 מתייחס יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך, השר נפתלי בנט, להרס בתי דריינוף המתבצע במקביל לאישור שנתן ראש הממשלה נתניהו לבנייתן של 300 יחידות הדיור בבית אל.

בראשית הדברים נשאל השר בנט מה להערכתו יבטיח שהפעם הדברים יקרו, בניגוד לפעם הקודמת בה הבטיח ראש הממשלה לבנות את 300 יחידות הדיור כחלק מההסכם על הרס שכונת האולפנה, הבטחה שלא מומשה. "אני אישית עוקב בימים הקרובים אחרי הביצוע. עד סוף השבוע יפורסם רשמית בעיתונות התוקף של הבתים והיציאה לשיווק. הפעם יש מי שיעקוב. אני משווה למה שהיה לפני כמה וכמה שנים - הפעם אנחנו פה בצמוד, וזה יקרה".

"יש כאן הישג יוצא מהכלל של בניית 300 בתים בבית אל, עם כל הכאב על פסיקת בג"ץ", אומר השר בנט, וכשהוא נשאל אם צעד כלשהו של גורמים ב'בית היהודי' או גורמים אחרים הם שהובילו את נתניהו לחתום על אישור 300 יחידות הדיור, הוא אומר "מהבוקר אני בקשר צמוד עם ראש הממשלה, אבל פחות חושב כעת להילחם על קרדיטים. להיפך, אני מברך את ראש הממשלה על המעשה הלאומי והנחוש שמראה ביום כזה שאנחנו בונים את הארץ שלנו".

בנט מדגיש כי החלטת ראש הממשלה מדברת על עוד 500 יחידות דיור שייבנו בירושלים, לבד מ-300 יחידות הדיור בבית אל. "בירושלים מאה לשיווק ו-400 בשלבי תכנון, בבית אל כולם לבנייה מיידית. זה יום טוב עם כל הקושי של ההרס, ובעזרת ה' גם את בתי דריינוף נבנה מחדש".

על הצפוי בעתיד בזירת בתי דריינוף מציין השר בנט כי הוא מבקש ללמוד את פסיקת בית המשפט מאחר ומדובר בפסיקה רחבה יותר מכפי שצופה ושוער מלכתחילה. "עוד לא למדתי אז מוקדם לי להבטיח הבטחות. כעת אני יכול לבשר על 300 הבתים. דווקא בערוץ של המתיישבים חשוב לי לומר: הפסיקה מאוד לא מוצאת חן בעיני. בעיניי זו חלמאות ואי הגינות של בג"ץ, אבל גם אם זה מאכזב זה מחייב, ומכאן אני קורא, דווקא באתר הבית של ההתיישבות, שאף אחד לא ירים יד לא על חייל ולא על שוטר. לא באלימות ארץ ישראל תיבנה, אלא בנחישות ובדרך הנכונה, מה שאנחנו עשינו והבאנו הבוקר".

ומה לגבי המבט הרחב יותר, המבט של ביטול הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון? השר בנט משיב: "אנחנו נלחמים כל הזמן. עם שמונת המנדטים שלנו אנחנו נלחמים לקדם את התפיסה הערכית שלנו, תפיסה שאומרת שממשלה לאומית צריכה למשול באופן לאומי, ולא כמו שהיה במשך שנים כשממשלה לאומית כביכול נבחרה אבל מי שהוביל אותה זו המדיניות של השמאל. לא בבית ספרנו. אצלנו זה אחרת. גם בנושא הזה יש לנו עבודה קשה ואנחנו שם כדי לקדם את הדברים. היום זו בשורה. לא מדובר בהיקפים של יחידת דיור או שתיים".

על כל אלה הוא מוסיף ומדגיש בדבריו כי האוכלוסיה ביהודה ושומרון, לא כולל ירושלים, עומדת על כארבע מאות אלף ישראלים באופן רשמי, ובאופן שאינו רשמי על ארבע מאות ושלושים אלף איש. הוא מזכיר כי בימיו כמנכ"ל מועצת יש"ע המספר עמד על שלוש מאות וחמישים אלף איש, כך ש"בואו נהיה אופטימיים ונסתכל על התמונה הגדולה. כשאחד מבכירי התקשורת בשמאל אומר לאנשי השמאל 'תוציאו מהראש את רעיון שתי המדינות. זה לא יהיה', אני מציע לנו לא להיכנס למרה שחורה, בוודאי לא ביום כזה ולהיות אופטימיים. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה ולהיות אופטימיים. אנחנו היום ממשלה לאומית שמושלת באופן לאומי ונדאג לכך שאכן זה יקרה בכל שדות הפעולה שלנו".