בתי דריינוף ההרוסים
בתי דריינוף ההרוסיםצילום: מאיר סלע

כוחות הביטחון סיימו הערב (רביעי) להרוס את בתי דריינוף ביישוב בית אל שבבנימין, בעקבות פסיקת בג"ץ הבוקר ולפיה לא ניתן יהיה להכשיר את המבנים.          

במהלך היום ניסו עשרות מפגינים, רובם צעירים שאינם תושבי בית אל, למנוע את ההרס ולהפריע לכוחות לבצע את המהלך.

חלק מהמפגינים השליכו חפצים לעבר כוחות היס"מ ונתקלו באלימות קשה מצד השוטרים. 22 מפגינים נעצרו ומעצרם של שלושה מהם הוארך בגין תקיפת שוטרים ויידוי אבנים. כל שאר העצורים שוחררו.

מועצת יש"ע והמועצה המקומית בית אל יקיימו מחר בערב טקס הנחת אבן פינה לבנייה מחודשת של בתי דריינוף. "למרות ההרס נמשיך להתפתח, לא יוכלו לעצור את המנגינה", אומרים ביישוב.

ראש המועצה שי אלון על ההרס

לצד הרס הבתים החלה הכשרת השטח לבניית 300 יחידות הדיור ביישוב שאישרה הממשלה.

"בזמן שהטרקטורים הורסים את בתי דריינוף - טרקטורים של המועצה התחילו לבנות את 300 יחידות דיור", אמר לערוץ 7 מנכ"ל מועצת בית אל, אמיתי רוטמן. 

"לצערנו הבטחתו של ראש הממשלה לפני שלוש שנים לא קוימה", הזכיר רוטמן. "לפני שלושה שבועות ראש הממשלה אמר לנו שההבטחה גם לא תקוים אך הבוקר נתניהו החליט בהחלטה אמיצה ואישר 300 יחידות דיור שמתחילות ממש עכשיו להיבנות".

"אני יחד עם ראש מועצת בית אל, שי אלון וכל תושבי בית אל אומרים בצורה ברורה - היה לנו חורבן אבל נמשיך לבנות את בית אל ונשלש את תושביו. גם בנייני דריינוף ייבנו מחדש. אנחנו לא מחכים וכבר מתחילים בבנייה", הדגיש.

החלה בניית 300 יחידות דיור