שיפוץ
שיפוץצילום: shutterstock

שיפוץ דירה עם התרחבות המשפחה מהווה השקעה משתלמת לטווח ארוך. השיפוץ מעלה את ערך הנכס, חושף אותו למשקיעים חדשים ומאפשר בעתיד השכרה להשגת תשואה אטרקטיבית.

שנית, השיפוץ מונע טרטור של המשפחה והוא אידיאלי לבני זוג עם הרבה ילדים. השיפוץ פשוט יותר ממה שאתם חושבים וניתן לבצע אותו בהתאמה אישית לצרכים החדשים.

המחיר הממוצע של עבודות פירוק ושבירה במהלך שיפוץ עומד על 4,000-5,000 ש"ח, כולל שבירת קירות חוץ, הריסת מחיצות בטון, פירוק דלתות ומשקופים, פירוק חלונות וריצוף ופירוק הסקה.

עבודות בנייה בדירת 3-5 חדרים יעלו 11,000-12,000 ש"ח, עם בניית קיר מבלוקי בטון חלולים, בניית קיר גבס עם בידוד אקוסטי והנמכת תקרה מגבס ירוק. עבודות אינסטלציה יעלו 11,000-15,000 ש"ח, בהתאם למצב התשתית והנכס. עבודות חשמל יעלו בממוצע 6,000-7,000 ש"ח עבור דירה משפחתית, לעומת שירותי חיפוי וריצוף שיעלו 11,000-12,000 ש"ח.

השיפוץ עם התרחבות המשפחה נמשך מספר שבועות ודורש מכם הגדרה מסודרת של מסגרת התקציב. אל תתביישו להתייעץ עם אנשי מקצוע, בקשו כמה שיותר הצעות מחיר וערכו סדר עדיפויות. הבעיה בדרך כלל היא שכולם יודעים איפה השיפוץ מתחיל, אבל רק מעטים מצליחים גם להחליט איפה הוא מסתיים. הדרך לפתור זאת היא להכיר את המדריך הפרקטי לשיפוץ ולהיעזר בו בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

מדריך פרקטי לשיפוץ דירת מגורים

הבחינו בין הוצאות גדולות וקטנות והשקיעו בבחירת קבלן בנייה מקצועי ואמין. בדקו את תחומי ההתמחות של הקבלן וזכרו שיש הבדלים בין עבודות כמו הרחבה, תוספות, שיפוץ ותחזוקה של מבנה קיים, לבין עבודות פיתוח, גמר בנייה, עבודות שלד, עבודות הריסה וביצוע פרויקטים על פי תמ"א 38.

קחו בחשבון עלות שיפוץ כוללת עם ובלי מע"מ. בדקו כמה יעלה להתקין משקופים חדשים לדלתות, לבצע עבודות אינסטלציה מורכבות ולהתקין נקודות מים קרים וחמים. בקטגוריה של הוצאות קטנות תצטרכו בעיקר להחליט האם להחליף ריצוף, פתרונות חיפוי תקרה וכלים סניטריים.

תוכלו לשפר את הבידוד התרמי והאקוסטי של הדירה וכך גם לחסוך בהוצאות חשמל על קירור וחימום. הוצאות קטנות אחרות שכדאי להביא בחשבון הן החלפת צנרת, מים וביוב. מנגד, בקטגוריה של הוצאות גדולות אתם צפויים להתמודד עם שבירת קירות והקמת חדרים חדשים. גם כאן הרבה תלוי בהגדרת הצרכים והתכנון מול מהנדס קונסטרוקציה, אדריכל או מעצב פנים.

חיסכון במהלך השיפוץ

אתם לא חייבים להיכנס לחובות כדי לממן את השיפוץ ויש הרבה דרכים לחסוך בלי לוותר על תוצאות. קודם כל, בררו על אפשרות של נטילת הלוואה או חישוב משכנתא קיימת לצורך מיחזור. משכנתא היא הלוואה הניתנת בכפוף לשעבוד הנכס והיתרון שלה הוא תנאי החזר נוחים. הלוואה מן הסוג הזה תעזור לכם לפרוס את ההוצאה על השיפוץ, עד שתחזרו לשגרה ותוכלו להתחיל לשלם את ההחזרים.

חיסכון במהלך השיפוץ הוא פונקציה של בחירת אנשי המקצוע הנכונים. אמנם כל פגישה עם קבלן או אדריכל עולה כסף, אך אין מנוס ממעורבות של מומחים. אל תנסו לחפש קיצורי דרך וזכרו שמדובר על הבית שלכם.

השתמשו בשיפוץ כדי להגשים חלומות אך הציבו את הצרכים הפונקציונאליים בראש סדר העדיפויות. בדקו מה ישרת את המשפחה על הצד הטוב ביותר ובאיזה אופן ניתן להשיג את המטרות מבלי לפרוץ את התקציב.