תמונות ראשונות מהדקירה בירושלים

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נפטרה מפצעיה שירה בנקי בת ה-17 שנדקרה ב"מצעד הגאווה" בבירה ביום חמישי האחרון.

בנקי למדה בתיכון שליד האוניברסיטה. משפחתה הודיעה שתתרום את איבריה.

"שירה שלנו המקסימה נרצחה רק בשל העובדה שהייתה נערה בת 16 שמחה, מלאת חיים ואהבה שבאה לתמוך בזכותם של חבריה וכל אדם לחיות לפי דרכם", מסרה המשפחה.

''ללא כל תכלית ובשל רשעות טיפשות ורשלנות קופד פתיל חייה של הפרח המקסים שלנו. דברים רעים קורים לאנשים טובים ודבר רע מאד קרה לילדה נפלאה ומדהימה''. המשפחה מייחלת ''לקצת פחות שנאה והרבה יותר סובלנות''.

בבית החולים שערי צדק בבירה מאושפז עדיין פצוע נוסף במצב בינוני ובהדסה עין כרם מאושפז פצוע במצב קל.   

ישי שליסל שביצע את מסע הדקירות השתחרר לפני שבועות ספורים מהכלא לאחר שדקר משתתפים ב''מצעד הגאווה'' בשנת 2005. מעצרו הוארך ביום שישי ב-12 ימים. שליסל הודיע כי לא ישכור שירותי עורך דין משום שהוא אינו מאמין כלל במערכת המשפט.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הביע צער על מותה של שירה בנקי ז''ל. ''הסכין שרצח את שירה בנקי ז״ל חותך ודוקר את החברה הישראלית כולה, והפצע יתקשה להגליד", אמר. ''לצערי הפכנו לחברה שאוהבת לשנוא ומתקשה לאהוב. השבת קראנו את 'לא תרצח', אבל מי שמדמה לחשוב שהאל מדבר מגרונו ועושה מעשה נבלה כביכול בשמו- מסוכן מכל''. 

לדבריו המעשה השפל מהווה כתם על החברה הישראלית ועל היהדות. "אנו נקראים למלחמת חרמה בכל תופעה של קיצוניות ובריונות. בשעות קשות אלו אני מבקש לשלוח תנחומיי הכנים למשפחת בנקי ולכל חבריה ומכריה. יהי זכרה ברוך'', הוסיף יו"ר הכנסת.